دبيرکل بانک مرکزی از انتشار چک پولهای 200 هزار تومانی در صورت نياز در زمان اجرای هدفمندی يارانه ها برای رفع دغدغه های مديريت پرداختها خبرداد....
 
 

 
 به گزارش جام جم آنلاین،این در حالی است كه پیش از این دبیر کل بانک مرکزی از جمع آوری چک پولهای 100 هزار تومانی از نیمه آبان ماه سال جاری و خبر داده و گفته بود؛چک پولهای 50 هزار تومانی نیز با وقفه از چرخه پولی کشور خارج می‌شوند.

محمود احمدی در گفتگو با مهر از آماده شدن چک پولهای 200 هزار تومانی در بانک مرکزی در صورت نیاز خبرداد و گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، در صورت نیاز چک پولهای 200 هزار تومانی توزیع می شود.

دبیرکل بانک مرکزی افزود: انتشار چک پولهای 200 هزار تومانی در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها به این منظور خواهد بود که در زمان اجرای این قانون در مدیریت پرداختها دغدغه ای وجود نداشته باشد.

پیش از این نیز مسئولان بانک مرکزی مطرح کرده بودند که چک پولهای 200 هزار تومانی توسط سازمان تولید و انتشار اسکناس به چاپ رسیده و به عنوان ذخیره در خزانه بانک مرکزی موجود است.

همچنین آنها مطرح می کردند که هر زمان که ضروت ایجاب کند، چک پولهای 200 هزار تومانی که از حدود دو سال پیش در بانک مرکزی به چاپ رسیده و ذخیره شده است، به جریان خواهد افتاد.

در عین حال بانک مرکزی اعلام کرده است که در صورت دریافت مجوز، انتشار اسکناسهای درشت را در دستور کار خود قرار می دهد که البته تاکنون مجوزی برای آن دریافت نشده است.

درحال حاضر بزرگترین اسکناس رایج کشور اسکناسهای 10 هزار تومانی است که به میزان کافی نیز در سطح جامعه توزیع نشده است.

این در حالی است که برنامه جمع آوری چک پولهای دیگر بانک مرکزی از نیمه آبانماه امسال به مرور انجام خواهد شد.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamejamonline.ir