معاون وزير نيرو با بيان اينكه ارزيابی 4 روش نرخ گذاری آب به پايان رسيده و به كارگروه تخصصی هدفمندی يارانه ها ارائه شد گفت:...
 
 
 
 
 معاون وزیر نیرو با بیان اینكه ارزیابی 4 روش نرخ گذاری آب به پایان رسیده و به كارگروه تخصصی هدفمندی یارانه ها ارائه شد گفت: متوسط قیمت تمام شده آب برای كل كشور به كارگروه تخصصی هدفمندی یارانه ها ارائه شده و به احتمال زیاد این قیمت تا دو هفته دیگر نهایی می شود.
 
محمد رضا عطارزاده افزود: متوسط قیمت تمام شده آب برای كل كشور توسط وزارت نیرو نهایی و به كارگروه تخصصی هدفمندی یارانه ها ارائه شده و این كارگروه در حال بررسی این قیمت است تا هر چه زودتر این قیمت را نهایی و اعلام كند. 

به گزارش فارس،وی در پاسخ به این سوال كه قیمت تمام شده آب تعیین شده توسط وزارت نیرو چقدر است گفت:فعلا نمی توانم قیمت آن را اعلام كنم اما چیزی كه مشخص شده این است كه كارگروه تخصصی هدفمندی یارانه ها چندان عجله ای برای اعلام و بررسی قیمت آب ندارد. 

عطارزاده افزود: تلاش كارگروه تخصصی هدفمندی یارانه ها این است كه ابتدا قیمت سوخت و برق را نهایی كند و سپس بررسی قیمت آب را آغاز كند.
به گفته وی،تعیین قیمت آب بر اساس قیمت تمام شده برای بخش شرب مناسب است اما برای بخش كشاورزی چندان نمی تواند مناسب باشد. 

عطارزاده در پاسخ به این سوال كه آیا هدفمندی یارانه ها امسال اجرا می شود تاكید كرد:چنانچه هدفمندی یارانه ها امسال اجرا نشود كشور خسارت سنگینی خواهد داشت و اگر اجرا شود سدها شكسته خواهد شد. 

معاون وزیر نیرو با اشاره به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها می‌گوید: وزارت نیرو به منظور اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و آزادسازی قیمت آب با استفاده از نظرات كارشناسی شده، چهار روش را اتخاذ كرده است. 

وی افزود: در بسته پیشنهادی وزارت نیرو برای تعیین قیمت آب در زمان اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها استفاده از چهار روش نرخ‌گذاری آب براساس قیمت تمام شده یا قیمت دفتری آب، قیمت منطقه‌ای با توجه به هزینه تمام شده احداث سد و قیمت تمام شده ساخت سازه‌های آبی در سال‌های گذشته یا تعیین قیمت آب براساس متوسط نرخ آب سه روش قبلی پیشنهاد شده است.
عطارزاده در خصوص نحوه اجرای آزادسازی قیمت آب افزود: به طور قطع پس از تعیین قیمت آب برای زمان هدفمندسازی یارانه‌ها، آزادسازی قیمت آب به صورت پلكانی انجام می‌شود.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com