علي اكبر قبادی با بيان اين اينكه آب يك مساله جدی در كشور به شمار می رود، گفت: در 50 سال اخير جمعيت كشور دو برابر شده، در حالی كه مصرف آب بيش از 10 برابر رشد داشته است....
 
 
 
 
 ایرانی‌ها در 50 سال گذشته ركورد جدیدی از خود به‌جا گذاشتند و مصرف آب را 10 برابر كردند.

به گزارش ایسنا، مدیركل دفتر بهبود بهره وری و اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو از رشد 10 برابری مصرف آب در كشور خبر داد.

علی اكبر قبادی با بیان این اینكه آب یك مساله جدی در كشور به شمار می رود، گفت: در 50 سال اخیر جمعیت كشور دو برابر شده، در حالی كه مصرف آب بیش از 10 برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینكه این میزان افزایش مصرف به دلیل افزایش سطح رفاه و نیز خدمات رسانی به مردم است، اظهار داشت: آبرسانی به روستاها تا پیش از پیروزی انقلاب حدود 10 درصد بوده، اما امروز به 75 درصد رسیده است.

به گفته او در زمان حاضر میزان آب در دسترس در شهرهای كشور نزدیک به 100 درصد است.

وی با متفاوت دانستن تعریف استاندارد آب در دسترس در كشور و در جهان گفت: استاندارد جهانی، توزیع آب در 500 متری محل سكونت است، اما در ایران توزیع در منازل مردم دسترسی به آب تعریف می شود.

مدیركل دفتر بهبود بهره وری و اقتصاد آب و آبفای وزارت نیرو، دو شبكه‌ای شدن شبكه آب در تهران را پرهزینه دانست و افزود: تلاش می شود آب شرب از آب بهداشتی تفكیك شود، اما دو شبكه ای كردن هزینه بسیار بالایی به همراه دارد.

وی ادامه داد: تفكیك آب در شهرك ها و مناطق تازه ساخت تهران در حال اجراست و در مناطق با بافت قدیمی از روش های جایگزین همچون آب بسته‌بندی استفاده می شود.

قبادی با اشاره به اینكه دو شبكه ای شدن در قم اجرایی شده است، بیان داشت: یك شبكه از سد 15 خرداد بخشی از آب را منتقل می كند و شبكه دیگر شامل منابع آب شیرین و الكترونیكی می شود كه در سطح شهر ساخته شده است.

وی اضافه كرد: در صورت تامین اعتبار می توان این انتقال آب را در شهر قم به در منازل نیز رساند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir