با وجود نوسانات جهانی نرخ ارز، قيمت طلا و سكه در بازارهای داخلی تاثير خود را از قيمت ارز پذيرفته و از ثبات نسبی برخوردار است...
 
 
 
 هفته گذشته قیمت طلا همچنان از روند صعودی برخوردار بود و در بازارهای جهانی تا هر اونس هزار و 384 دلار افزایش قیمت یافت.

این موضوع از كاهش نرخ بهره در ادامه انتشار آمار منفی اقتصاد آمریكا، افزایش نرخ بیكاری و كاهش ذخایر نفتی آمریكا ناشی شد كه به كاهش قیمت دلار انجامید و در همین راستا جنگ برابری ارزها در دنیا به روند رو به رشد طلا كمك شایانی كرد.

در بازارهای داخلی هم با توجه به نوسانات جهانی و نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سكه تاثیر خود را از قیمت ارز پذیرفت و درحالی كه هر اونس طلا هزار و 348 دلار قیمت داشت، قیمت سكه در بازارهای داخلی 348 هزار تومان بود!

شنبه گذشته هر اونس طلا هزار و 348 دلار بود كه امروز با 21 دلار افزایش، به هزار و 369 دلار رسید و در مجموع ظرف 15 روز گذشته با 50 دلار افزایش، یعنی 6/3 درصد قیمت طلا به افزایش چشمگیری دست یافته و یك ركورد افزایشی به شمار می‌رود.

در بازارهای داخلی نیز با وجود افزایش 21 دلاری هر اونس طلا اما به دلیل كاهش قیمت توسط بانك مركزی، قیمت سكه افزایشی نداشته و از ثبات نسبی برخوردار بوده است؛ این در حالی است كه قیمت پلاتین در همین مدت تغییری نكرده و هر اونس پلاتین امروز هزار و 700 دلار بوده است.

هر اونس نقره به رقم 24 دلار و 34 سنت در بازارهای جهانی رسیده كه یك ركورد جدید در قیمت نقره به شمار می‌رود. 

امروز در بازارهای داخلی هر قطعه سكه طرح قدیم 362 هزار تومان، سكه طرح جدید 348 هزار تومان، نیم سكه 175 هزار تومان، ربع سكه 88 هزار تومان، یك مثقال طلای آب شده 17 عیار 154 هزار و100 تومان، یك مثقال طلای آب شده 18 عیار 163 هزار و50 تومان و یك گرم طلای 18 عیار، 35 هزار و 550 تومان داد و ستد شد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com