مقامات این شرکت فرانسوی در حالی مدعی تحریم ها به خاطر همراهی با تصمیم اتحادیه اروپا شده اند که تا کنون در هیچ یک از موارد تحریمی اتحادیه اروپا، به طور مستقیم و مشخص موضوع بنزین مطرح نشده است....
 
 
 
 شرکت فرانسوی «توتال» نیز به تحریم علیه ایران پیوست و به معاملات نفتی خود پایان داد. رییس این شرکت گفت که، این تصمیم را بدون توجه به فشارهای آمریکا اتخاذ کرده، زیرا در فرانسه و اروپا تحریم ایران تبدیل به یک قانون شده است.
 
به گزارش «تابناک»، مقامات این شرکت فرانسوی در حالی مدعی تحریم ها به خاطر همراهی با تصمیم اتحادیه اروپا شده اند که تا کنون در هیچ یک از موارد تحریمی اتحادیه اروپا، به طور مستقیم و مشخص موضوع بنزین مطرح نشده است.

خبرگزاری «رویترز» با انتشار این خبر نوشت: "کریستف دی‌مارژری"، رییس شرکت نفتی "توتال" روز گذشته تاکید کرد که، «این شرکت تمامی مبادلات نفتی خود با ایران را در همراهی با تحریم اروپا علیه این کشور ‌را متوقف کرده است.»

"توتال" یکی از چند شرکت نفتی بزرگ اروپا بود که تاکنون با فشارهای آمریکا برای توقف داد و ستد با ایران مخالفت کرده بود.

«دی‌مارژری» همچنین افزوده است: «شرکت توتال اکنون و در این مرحله به تحریم ایران احترام گذاشته و تجارت با ایران را متوقف می‌کند، اما توتال چنین تصمیمی را به خاطر فشارهای آمریکا نگرفته است».

وی که در حاشیه نشست جهانی سیاست در مراکش سخن می‌گفت، افزود: «موضوع بسیار ساده است. ممنوعیت و تحریمی وجود دارد که به آن رای داده شده و تبدیل به قانونی در اروپا و فرانسه شده است».

به گفته «دی‌مارژری»، شرکت «توتال» به تحریم ایران احترام گذاشته و قصد دارد از هر گونه داد و ستد نفتی با ایران خودداری کند و این امر را شروع کرده است.

بر پایه این گزارش، رییس شرکت «توتال» در پاسخ به این سوال که این شرکت از چه زمانی تجارت با ایران را متوقف کرده، گفت: «از زمانی که این تصمیم به رای‌گیری گذاشته شده و رای مثبت آورد. ما نیز منتظر دستورالعمل نشدیم و به همین دلیل موضوع خاتمه یافته تلقی می‌شود. این قانون اروپا است و من قصد دارم در این زمینه به شکل شفاف عمل کنم».
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir