در اين جلسه خطاب به مديران بانك‌ها تاكيد شد كه آمادگی داشته باشند تا به محض اعلام رسمی مبالغ يارانه‌ها را به حساب سرپرستان خانوار واريز كنند...
 
 
 
 مسئولان وزارت اقتصاد روز پنج‌شنبه هفته گذشته به مدیران عامل تمامی بانك‌ها اعلام كردند كه به منظور اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بهترین شكل ممكن، تا سه ماه آینده در وضعیت آماده‌باش قرار داشته باشند و خودپردازها را به منظور اجرای این قانون به طور كامل تجهیز نمایند.

به گزارش فارس، مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی طی برگزاری جلسه مشتركی با مدیران بانك‌ها با عنوان « جلسه هماهنگی و هم‌افزایی مدیران بانك‌های دولتی و خصوصی در ارتباط با گردهمایی سراسری نظام بانكی» به ارائه برنامه‌هایی برای آمادگی شبكه بانكی در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداختند.

در جلسه مذكور مسئولان وزارت اقتصاد با اعلام آماده باش به بانك‌ها برای واریز شبانه یارانه‌های نقدی از مدیران شبكه بانكی خواستند تا آمادگی‌های لازم را برای واریز یارانه‌های نقدی داشته باشند.
در این جلسه مقرر شد تا همزمان با واریز یارانه‌های نقدی به حساب‌های سرپرستان خانوار، دستگاه‌های خودپرداز بانك‌ها مجهز به گزینه " یارانه نقدی " شوند. به این نحو كه در دستگاه‌های خودپرداز گزینه‌ای اضافه شود كه بازدن آن كلید مشتریان مبلغ واریزی یارانه‌ها را مشاهده كنند.
همچنین بانك‌ها باید تمامی برنامه‌های لازم را برای كنترل حساب‌ها و ممنوعیت برداشت یارانه‌های نقدی تا زمان اعلام رسمی توسط دولت، اجرا كنند.

در این جلسه خطاب به مدیران بانك‌ها تاكید شد كه آمادگی داشته باشند تا به محض اعلام رسمی مبالغ یارانه‌ها را به حساب سرپرستان خانوار واریز كنند.

مسئولان وزارت اقتصاد خطاب به مدیران بانك‌ها با اشاره به اینكه براساس اعلام دولت "مردم حق برداشت یارانه‌ها را تا زمان اعلام رسمی ندارند " تاكید كردند: واحدهای فن‌آوری اطلاعات بانك‌ها این تدابیر را اندیشیده‌اند كه مشكلی در این باره پیش نیاید.

در این جلسه اعلام شد: ‌بانك‌ها باید نظرات خود را در خصوص ماده 8 قرارداد با سازمان هدفمندی یارانه‌ها هرچه زودتر اعلام كنند در غیر اینصورت موافق مفاد آن خواهند بود.

ذخیره سازی منابع استراتژیك به چهار بانك محول شده است؛‌ این بانك‌ها قرار است این منابع را تامین كنند و در صورتی كه بانك‌های مذكور مشكلی در این باره داشته باشند باید هرچه زودتر مشكلات خود را در این زمینه مطرح كنند.

مسئولان وزارت اقتصاد تاكید كردند: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید دغدغه اصلی برای بانك‌ها باشد تا كشور از بحران‌های چون تحریم عبور كنند؛ بانك‌ها همچنین باید طی فراخوانی نظرات همكاران خود را در مورد هدفمندی یارانه‌ها و مشكلات احتمالی اجرای این قانون جمع‌آوری كنند.

طی این جلسه همچنین مقرر شد بانك‌ها باید دو الی سه ماه در وضعیت آماده باش قرار داشته باشند تا قانون به نحو احسن اجرا شود.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com