مجید نامجو گفت: اصلاح تعرفه‌های آب و برق همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مورد اجرا گذاشته می‌شود به طوریکه اصلاح وضعیت کنونی مصرف آب و برق از مزایای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها‌ست....


 
 
 وی تصریح کرد: مردم با جلوگیری از اسراف آب و برق می‌توانند ثمره شیرین هدفمندسازی یارانه‌ها را لمس کنند و این در تعرفه جدید نیز اعمال می‌شود. 

به گزارش فارس،نامجو با بیان اینکه خانواده‌های کم‌مصرف بهره لازم را از هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش نیرو می‌برند، افزود: بسته هدفمندی یارانه برق برای اجرا در قالب این طرح آماده شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه جزئیات این بسته طراحی شده به‌زودی اعلام می‌شود، خاطر‌نشان کرد: در این بسته تمام جوانب مصارف برق خانگی، کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته شده بطوری که جریمه مازاد بر مصرف بیش از الگوی تعیین شده به صورت عدد مشخص در این محاسبه معلوم و معین شده است. 

وی یادآورشد: در این بسته شاخص‌هایی نظیر مناطق گرم نیز همچون گذشته بر محاسبه الگوی مصرف و قیمت برق لحاظ شده است.
نامجو با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش آب و آبفا تکلیفی به دولت ارائه نکرده است، اضافه کرد: با وجود این تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با آگاه‌سازی مردم زمینه یک تحول جدی را در مصرف آب و برق در کشور فراهم آوریم. 

وی گفت: تاکنون هیچگونه افزایشی در قیمت آب صورت نگرفته و تصمیم‌گیری‌های جدید نیز به اطلاع عموم مردم می‌رسد.
نامجو افزود: بر اساس این الگو و تعرفه جدید مشترکان با مصرف زیر هفت مترمکعب در ماه هزینه‌ای بابت آب مصرفی خود پرداخت نمی‌کنند.
وزیر نیرو تصریح کرد: مشترکان با مصرف زیر الگوی مصرف نیز حداقل قیمت آب را می‌پردازند. 

وی با اشاره به ساده‌سازی تعرفه‌های برق نیز اظهار داشت: بر اساس این تعرفه‌ها مردم به راحتی محاسبه دقیق خود را از مصرف و قیمت برق تولیدی و مصرفی دریافت می‌کنند.
نامجو خاطر‌نشان کرد: قبض‌های جدید همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مردم ارائه می‌شود تا مردم بتوانند با مدیریت صحیح مصرف خود را انجام دهند. 

وزیر نیرو در پایان با اشاره به برخی تصورات غلط در مورد افزایش قیمت برق و آب ادامه داد: همچنان وزارت نیرو نگاه مردم‌مدارانه را نسبت به این موضوع در اولویت قرار داده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com