رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: از اول تا دهم آبان ماه تمام تاکسی های کشور خط اعتباری دریافت می کنند....
 

 
 به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد رویانیان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این خط اعتباری در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها واگذار می شود، گفت: این خط اعتباری را بانک ملت برای ۳۳۰هزار مالک تاکسی در کارت سوختشان واریز می کند.

رویانیان گفت: این خط اعتباری جز در جایگاههای سوخت قابل برداشت نیست و با سوخت‌گیری خودرو به میزان بهای سوخت دریافتی کسر می‌شود.

وی گفت: همچنین بانک سپه این خط اعتباری را برای ۲۲۰ هزار آژانسی و بانک ملی برای حدود ۵۰۰ هزار وانت بار ایجاد خواهند کرد.

وی گفت: این بانک ها برای واگذاری خط اعتباری اطلاعیه ای خواهند داد که مالکان وسایل حمل و نقل عمومی باید با مراجعه به بانک طرف قرارداد و ارائه سفته ای برای ضمانت خط اعتباری اقدام کنند.

رویانیان به مبلغ واریزی برای انواع وسائل حمل و نقل عمومی اشاره ای نکرد و گفت: مبلغ هرچه باشد باکارمزد ۴ درصد در مدت سه سال پس گرفته خواهد شد و ده درصد از بهره ۱۴ درصدی این خط اعتباری را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: واگذاری خط اعتباری برای کمک به رانندگان وسائط نقلیه عمومی است تا آنان با واقعی شدن قیمت سوخت برای تامین هزینه مازاد نسبت به وضع موجود ، مشکلی پیدا نکنند.

رویانیان گفت: تیمی هم برای کنترل قیمت لاستیک، لنت، روغن و بقیه قطعات مصرفی خودرو تشکیل شده است تا افزایش قیمتی در این زمینه رخ ندهد.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی کرده ایم که بر اساس تغییر قیمت بنزین نرخ کرایه نیز افزایش پیدا کند اما این افزایش نرخ کرایه باید براساس قانون و دستورالعملی که پیش بینی شده است رخ دهد و نرخ کرایه جدید، نرخ واقعی باشد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irirbnews.ir