واحدهای تولیدی تنها در صورتی که تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داشته باشند می‌توانند اقدام به تغییر قیمت‌ محصولات خود کنند در غیراین صورت هیچ افزایش قیمتی قانونی نیست....


 
 
 
 معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هرگونه افزایش قیمتی متوقف شده است، افزود: هیچ توافق‌نامه‌ای برای افزایش قیمت لوازم خانگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منعقد نشده است.
به گزارش ایلنا سیدجواد تقوی با تاکید بر اینکه با گران‌فروشی‌ها به شدت برخورد خواهد شد، تاکید کرد: ممکن است با اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها مشکلاتی به لحاظ عرضه و یا قیمت در مجموعه کالاهای اساسی در سبد خانوار ایجاد شود که مسوولان بازرگانی و سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان سعی خواهند کرد که با اجرای طرح نظارتی ویژه هدفمند‌سازی یارانه‌ها‌‌، قیمت کالا در سطح بازار در حد منطقی و متعادلی قرار داشته باشد و مشکلی از نظر تامین کالا برای مصرف‌کنندگان به وجود نیاید‌.
وی درباره افزایش قیمت برخی از اقلام گفت: در حال حاضر هر‌گونه تغییر افزایش قیمتی متوقف شده است و واحدهای تولیدی نیز برای بالا بردن نرخ محصولات خود باید اسناد و مدارک دال بر افزایش قیمت تمام شده تولید را ارایه کنند تا در صورت منطقی بودن، در یک پروسه 3 ماهه مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد‌.
این مقام مسوول با تاکید بر این موضوع که تمام تلاش‌ها برای ایجاد بازاری آرام و خالی از تلاطم است، عنوان کرد: در شرایطی که اتفاق خاصی از نظر اجرای قانون رخ نداده طبیعی است که افزایش قیمت‌ها غیرمنطقی است.
تقوی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت برخی از لوازم خانگی با تایید این سازمان صورت گرفته یا خیر؟ اعلام کرد: توافق‌نامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت‌ها بین تولید‌کنندگان لوازم خانگی و سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان منعقد نشده است‌.
معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد‌: واحدهای تولیدی تنها در صورتی که تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داشته باشند می‌توانند اقدام به تغییر قیمت‌ محصولات خود کنند در غیراین صورت هیچ افزایش قیمتی قانونی نیست.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir