وی در ادامه افزود: اکثر مالکان، اجاره واحدهای خود را بر اساس یک پنجم قیمت ملک تعیین می‌کنند و نوع امکانات و عمربنا را به عنوان معیارهای بعدی برای تعیین قیمت در نظر می‌گیرند....
 
 
 
 در حالی که برخی افراد ساکن در تهران در بازار اجاره مسکن به دنبال واحدهای نقلی هستند تا متناسب با کوچکی متراژ و نبود امکانات کافی بتوانند از عهده پرداخت اجاره‌بها برآیند در این بین عده‌ای از مستاجران هم در بازار مسکن به دنبال گران ترین واحدهای اجاره ای هستند تا از بهترین و بیشترین امکانات رفاهی و امنیتی برخوردار باشند.

در بازار معاملات ملکی فروشندگان علاوه بر اعلام نرخ‌های اجاره نسبتا مناسب، گاهی اجاره‌بها را با ارقام باور نشدنی تعیین می‌کنند که برخی از افراد که مشتری در بازار اجاره مسکن هستند این چنین نرخ اجاره را با میزان قیمت خرید یک واحد یکسان می‌دانند.در همین راستا تعدادی از مشاوران املاک فعال در مناطق شمال تهران درباره وضعیت فعلی بازار اجاره واحدهای لوکس به «دنیای اقتصاد» اظهارات متفاوتی ارائه کردند که بدین شرح است:

مبلغ رهن، یک پنجم ارزش فروشی ملک

طبق گفته بنگاهداری در منطقه نیاوران در حال حاضر وضعیت بازار اجاره واحدهای لوکس با رونق مواجه است؛ زیرا معمولا از خرداد تا آبان ماه استقبال خوبی از این بخش بازار صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اکثر مالکان، اجاره واحدهای خود را بر اساس یک پنجم قیمت ملک تعیین می‌کنند و نوع امکانات و عمربنا را به عنوان معیارهای بعدی برای تعیین قیمت در نظر می‌گیرند.

رحمانی همچنین درباره حجم تقاضا در بازار اجاره واحدهای لوکس نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: میزان تقاضا برای اجاره واحدهای این‌چنینی چند سالی است که با افت مواجه شده و بنا به گفته مستاجرانی که دچار تنزل در انتخاب محل سکونت خود شده‌اند، رکود و ضعف اقتصاد را مقصر می‌دانند؛ چراکه آنها با توجه به میزان درآمدشان اقدام به اجاره واحدهای لوکس می‌کنند و در هنگام مواجه شدن با درآمد ناکافی در بلند مدت مجبور به اجاره واحدهایی با امتیازات کمتر می‌شوند.

اما از سوی دیگر در منطقه فرمانیه بازار واحدهای متراژ بزرگ لوکس تعریفی ندارد؛ چراکه طی دو سال گذشته تنظیم 10 قرارداد اجاره در هر ماه طی دو سال گذشته مربوط می‌شد؛ اما حال عقد 7 قرارداد اجاره، در هر سه ماه صورت می‌گیرد.

طهوری مشاور املاکی در منطقه فرمانیه در ادامه اذعان کرد: در سال‌های پیش اکثر مشتریان واحدهای لوکس متراژ بزرگ به دنبال اجاره واحدهای 300 تا 400 متر مربعی بودند؛ اما حال به خصوص امسال اکثر این دسته از مشتریان در جست‌وجوی واحدهای کمتر از 250 متر هستند و این مساله بیانگر اوضاع مالی مستاجران است.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com