مدير عامل شركت مترو تهران و حومه با بيان اين كه 3 ايستگاه جديد متروی تهران در خط 4 آماده بهره‌برداری است، گفت: مترو امروز بيش از زمان نيازمند تأمين اعتبارات مصوب است....
 
 
 
 به گزارش فارس محسن هاشمی افزود: عملیات اجرایی سه ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج)، نبرد و توحید از خط 4 مترو تهران به اتمام رسیده و این ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، نیازمند افزایش تعداد قطارهای موجود در ناوگان هستیم كه امید است بتوانیم با ورود واگن‌های جدید به زودی ضمن بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید خدمات‌رسانی مناسبی در ایستگاه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده داشته باشیم و سرفاصله حركت قطارها در این ایستگاه‌ها به حال معمول و مانند سایر ایستگاه‌ها شود.

مدیر عامل شركت مترو تهران در ادامه با بیان اینكه در ردیف‌های بودجه سال 89، دولت باید حدود 450 میلیارد تومان برای توسعه و ساخت مترو پرداخت كند، گفت: با وجود گذشت بیش از 7 ماه از سال ، باید نیم بیشتر این اعتبارات پرداخت می شد اما تاكنون مقدار كمی از این اعتبارات محقق شده است و مترو تهران همچنان برای تحقق اعتبار یك میلیارد دلاری خود از صندوق ذخیره ارزی هم چشم به راه و منتظر است.

وی تأكید كرد: امروز مترو تهران بیش از هر وقت دیگری تنها نیازمند تأمین اعتبارات مصوب و دریافت حق قانونی خود است، چنانچه اگر منابع مالی به موقع تامین شود شركت‌های واگن‌سازی‌ داخلی نیز می‌توانند بسیارسریع واگن‌ها را ساخته و آماده كنند ومشكل كمبود واگن نیز در مترو حل شود.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com