مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت با اشاره با اینکه در حال حاضر سامانه 124 در 313 شهرستان کشور فعال و درحال خرمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: این سامانه در دو بخش دریافت شکایات و ثبت گزارشهای مردمی فعال است...
 
 
 

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ثبت 21 هزار و 585 مورد شکایت مردمی توسط سامانه 124 در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبرداد.

اسماعیل قاسمی در گفتگو با مهر گفت: در 24 روز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها منتهی به 22 دی ماه، سامانه 124علاوه بردریافت شکایات، 80 هزار و 985 مورد گزارش گرانی و یکهزار و 732 مورد گزارش کمبود کالا را به ثبت رسانده است.

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت با اشاره با اینکه در حال حاضر سامانه 124 در 313 شهرستان کشور فعال و درحال خرمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: این سامانه در دو بخش دریافت شکایات و ثبت گزارشهای مردمی فعال است.

وی ادامه داد: گزارشهای مردمی به 3 گروه پیشنهادات، گزارش گرانی و گزارش کمبود کالا تقسیم بندی می شود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت در خصوص مراحل رسیدگی به شکایات مردمی توسط سامانه 124توضیح داد: 15 تا 20 دقیقه پس از ثبت شکایت در سامانه، مراتب از طریق وسایل ارتباطی با بازرسان که در سطح شهر حضور دارند اطلاع داده می شود و ایشان نیز در حداقل زمان در محل واحد صنفی مورد شکایت حاضر می شوند.

قاسمی با یادآوری اینکه به محض ثبت شکایت در سامانه کد رهگیری برای تعقیب مراحل رسیدگی به پرونده در اختیار شاکی قرارداده می شود، اظهارداشت: پس از مراجعه بازرسان موضوع تخلف بررسی و در صورت تایید منجر به تشکیل پرونده می شود .

وی گفت: براساس مستندات موجود 40 تا 50 درصد شکایات منجر به تخلف شده و برای آنها پرونده تشکیل می شود که در هردوصورت مراتببه فردشاکی اطلاع داده می شود.

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت با اشاره به اینکه پس از تشکیل، پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود، افزود: پیگیری پرونده درتمامی این مراحل به اطلاع فرد شاکی می رسد و در نهایت پس از صدور حکم توسط سازمان تعزیرات حکومتی میزان جریمه و حق شاکی نیز اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به گمان اینکه شکایت از واحدهای صنفی متخلف برای ایشان مشغله ایجاد کرده و نیازمند صرف زمان است از طرح شکایت امتناع می کنند، توضیح داد: شکایت از واحدهای صنفی متخلف از طریق سامانه 124 نیازی به مراجعه حضوری و صرف وقت نداشته و تنها در صورتیکه برای اثبات تخلف نیاز به سند و مدرکی چون برگه فاکتود باشد، از شاکی خواسته می شود که آنرا برای سازمان بازرگانی و یا مرجع رسیدگی کننده دیگرارسال نماید.

قاسمی ادامه داد: برخی از پرونده ها نیازمند نظر کارشناسی است که در این صورت از اتحادیه صنفی مربوطه خواسته می شود در مورد پرونده نظر کارشناسی خود را اعلام نماید.

وی در پایان متذکرشد: در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه ها زمان فعالیت سامانه 124 افزایش یافته است، به صورتی که سامانه 124 درشهرستانها تا ساعت 8شب و در تهران به صورت 24 ساعته فعال بوده و شکایات و گزارشات مردمی را به ثبت می رسانند.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com