توافق‌نامه صادرات گاز ايران و سوريه در ديدار وزيران ايران و سوريه بين جواد اوجی (معاون وزير نفت ايران در امور گاز) و علی عباس (معاون وزير نفت و منابع معدنی سوريه) در بخش گاز امضا شده است. پيش‌تر نيز توافق‌نامه‌های جداگانه‌ای بين ايران و عراق و همچنين سوريه و عراق امضا شده بود...
 
 
مدیرعامل شركت ملی گاز گفت: با امضای سندی بین ایران و سوریه، صادرات گاز از مسیر ایران ـ عراق ـ سوریه ـ جنوب لبنان ـ مدیترانه و اروپا مورد توافق نهایی قرار گرفت.

جواد اوجی، امروز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار اخیر وزیران نفت ایران و سوریه اظهار كرد: پس از چندین دور مذاكرات كارشناسی، مسیر جدید صادرات گاز ایران به اروپا با امضای سندی مورد توافق طرفین قرار گفت.

وی با تاكید بر این‌كه قرار است در مدت یك ماه آینده تیم كارشناسی مشترك سه كشور ایران، عراق و سوریه درخصوص برآورد اقتصادی و تعیین مسیر دقیق مسیر جدید انتقال گاز تصمیم‌گیری كنند، افزود: به این منظور قرار است خط لوله 56 اینچ و به ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون متر مكعب گاز در سه كشور ساخته شود كه منبع تولید گاز آن عسلویه و میدان گازی پارس جنوبی خواهد بود.

* * پیش‌بینی راه‌اندازی خط لوله تا سال 2014 میلادی

او افزود: همچینن پیش‌بینی سه كشور مبنی بر بهره‌برداری از این خط لوله جدید در سال‌های 2013 تا 2014 میلادی است.

براساس این گزارش، توافق‌نامه صادرات گاز ایران و سوریه در دیدار وزیران ایران و سوریه بین جواد اوجی (معاون وزیر نفت ایران در امور گاز) و علی عباس (معاون وزیر نفت و منابع معدنی سوریه) در بخش گاز امضا شده است. پیش‌تر نیز توافق‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ایران و عراق و همچنین سوریه و عراق امضا شده بود.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir