یکی از موجرها در این رابطه گفت که آپارتمانی که سال گذشته 60 میلیون رهن داده می شد امسال به رقم 70 میلیون تومان رسیده است...
 
 


فصل آخر سال 89 درحالی سپری می‌شود که با وجود کاهش 5 درصدی اجاره بها نسبت به اوایل سال، بازهم اجاره‌ها به طور متوسط افزایش 10 درصدی را نسبت به زمستان سال گذشته نشان می‌دهند و موجرها بر دریافت اجاره به جای ودیعه تمایل دارند.

به  گزارش مهر، امسال با افزایش قیمت اجاره بها در اوایل سال با افزایش 20 درصدی روبرو شد و باوجودی که مسئولان در ابتدا از قبول این موضوع سرباز می زدند اما با اعلام قیمتها سرانجام افزایش قیمتها را پذیرفتند.

همین امر منجر به این شد که وزیر مسکن وشهرسازی دستور تدوین بسته اجاره بها را بدهد تا براساس این بسته، قیمت اجاره بها در سطح شهر در کنترل باشد. گرچه مشاوران املاک در سطح شهر تهران، اجرای چنین موضوعی را ناممکن می دانند اما علی نیکزاد براجرای این بسته اصرار دارد وآن را حتمی می داند.

در روزهای کنونی که به گفته مشاوران املاک فصل بی رونقی برای اجاره محسوب می شود؛ قیمت اجاره بها با ثبات همراه بوده و حتی کاهش 5 درصدی نسبت به تابستان امسال نشان می دهد که البته غیر فصل بودن از مهمترین دلایل آن است.

حال و هوای اجاره نشینی در زمستان

مشاوران املاک این نکته را تایید می کنند که ازابتدای امسال تاکنون موجرها همچنان به دنبال اجاره بیشتر هستند و حتی حاضرند که نسبت به ارزش واقعی واحد مسکونی اجاره بهای کمتری را تعیین کنند به شرطی که مستاجران به جای ودیعه، اجاره بپردازند. در واقع کمبود نقدینگی در بازار باعث شده است که موجرها به دنبال دریافت اجاره ماهانه باشند.

در روزهای کنونی که به گفته مشاوران املاک فصل بی رونقی برای اجاره محسوب می شود؛ قیمت اجاره بها با ثبات همراه بوده و حتی کاهش 5 درصدی نسبت به تابستان امسال نشان می دهد که البته غیر فصل بودن از مهمترین دلایل آن است.

مشاوران املاک این نکته را تایید می کنند که موجرها همچنان به دنبال اجاره بیشتر هستند و حتی حاضرند که نسبت به ارزش واقعی واحد مسکونی اجاره بهای کمتری را تعیین کنند به شرطی که مستاجران به جای ودیعه، اجاره بپردازند.

از سویی فعالان بازار مسکن معتقدند که با وجود کاهش قیمتها نسبت به اویل سال جاری اما بازهم اجاره بها نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی را نشان می دهد. در واقع هنوزهم قیمتها به نرخهای قبل بازنگشته اند.

یکی از موجرها در این رابطه گفت که آپارتمانی که سال گذشته 60 میلیون رهن داده می شد امسال به رقم 70 میلیون تومان رسیده است.

لیست اجاره بها در شهر تهران

گزارش مهر از سطح شهر حاکی از آن است که آپارتمان 55 متری در خیابان طالقانی 22 میلیون تومان به رهن گذاشته شده و آپارتمانی دیگر با همین متراژ در خیابان کارگر شمالی با 8 میلیون ماهیانه 330 هزار تومان و یا 4 میلیون 450 میلیون تومان به اجاره گذاشته شده است.

همچنین برای واحدی60 متری در خیابان جیحون 11 میلیون ودیعه با ماهیانه 210 هزار تومان اجاره تعیین شده است. آپارتمانی دیگر در خیابان بهارشیراز با متراژ 67 متر به قیمت 10 میلیون ودیعه و 480 هزار تومان اجاره بها به مستاجران اجاره داده می شود.

آپارتمانی 75 متری در تهرانپارس هم با 15 میلیون ویدعه و 300 هزار تومان اجاره بها و همچنین  6 میلیون ودیعه با 500 هزار تومان اجاره به اجاره گذاشته شده است.

75 متری 2 خوابه نوساز در اشرفی اصفهانی مرزداران که مالک آن بر لوکس بودن این واحد مسکونی تاکید دارد؛ 20 میلیون رهن و ماهیانه 600 هزار تومان اجاره برای آن تعیین شده است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com