چراغ های خورشیدی نیز که اکنون در بیشتر چراغ های چشمک زن به کار گرفته شده اند ، در روز انرژی را ذخیره می کنند تا در تمام ساعات شبانه روز بتوانند به کار خود ادامه دهند...
 
 
 
ایلنا: از ابتدای سال تا پایان دی ماه 408 تقاطع شهر به چراغ های راهنمایی LED (بسیار کم مصرف) و بیش از 97 تقاطع به چراغ های چشمک زن سولار (چراغ هایی که با استفاده از انرژی خورشیدی کار می کنند) مجهز شده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا‏، حجت الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با بیان این مطلب تصریح کرد: مصرف برق چراغهای LED بسیار کمتر و حدود ده درصد چراغ های معمولی است که با جایگزینی این چراغ ها توانسته ایم درصد قابل توجهی از مصرف برق چراغ های راهنمایی در تهران را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در گذشته سوختن مکرر چراغ های معمولی مشکلات ترافیکی زیادی را در تقاطع ها به وجود می آورد که با توجه به پایداری بیشتر چراغ های LED این گونه مشکلات نیز کمتر شده است.
بهروز با تاکید بر اینکه تهران به سمت استفاده از انرژی های پاک پیش می رود تصریح کرد : چراغ های خورشیدی نیز که اکنون در بیشتر چراغ های چشمک زن به کار گرفته شده اند ، در روز انرژی را ذخیره می کنند تا در تمام ساعات شبانه روز بتوانند به کار خود ادامه دهند.
وی اظهارکرد : تبدیل تمام چراغ های راهنمایی شهر به چراغ های LED یا چراغ های سولار در دستور کار است که به مرور زمان اجرایی می شود و هر چراغ معمولی که عمر مفیدش تمام شود چراغ های کم مصرف LED یا چراغ های سولار را جایگزین می کنیم تا بتوانیم اقدام قابل توجهی را در راستای کاهش مصرف سوخت محقق سازیم.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir