مقرر شد نرخ كرايه‌ها با وجود حمايت دولت و نرخی براساس عدم حمايت دولت برای حمل و نقل عمومی به تصويب رسد...
 
 
 
ایلنا:به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو دانشجو امروز پس از پایان سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر كه بدون حضور مستمع برگزار شد در مورد نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی برای سال آینده تاكید كرد: امروز در شورای شهر تهران جلساتی با مسئولان حمل و نقل عمومی و شهری برگزار شد و در مورد نرخ بلیط مترو اتوبوس و تاكسی‌های سطح شهر برای سال آینده پیشنهاداتی ارائه شد.
وی افزود: مطابق با مسائل مطرح شده در این جلسه نگرانی‌های مطرح شد چرا كه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های زیادی به حوزه اتوبوس‌ رانی مترو و تاكسی‌ها اضافه شده است.
پیگیری شورای شهر از ابهامات مربوط به طرح هدفمندی یارانه‌ها
سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام اینكه هنوز بخشی از سیاست‌ها شفاف نشده ادامه داد: هنوز مشخص نیست كه دولت قرار است به چه صورت از حمل و نقل عمومی حمایت كرده و در تاكسی‌رانی و اتوبوس چه حمایت‌هایی اعمال می‌شود.
دانشجو با اشاره به نامشخص بودن قیمت تحویل سوخت در بخش‌های مترو اتوبوس و تاكسی‌رانی یادآور شد براساس ابهامات اعضای شورای شهر و شهرداری مقرر شد رئیس كمیسیون عمران با پیگیری این ابهامات موضوع را از مسئولان دولتی پیگیری كند.
وی با اعلام اینكه فرصت شهرداری برای تعیین نرخ كرایه‌ها تنها تا پایان بهمن ماه بوده ادامه داد: بر این اساس اعضای شورای شهر پیشنهاد داده‌اند كه نرخ حمل و نقل عمومی به صورت‌های مختلفی به تصویب رسد.
وی بر این اساس توضیح داد: مقرر شد نرخ كرایه‌ها با وجود حمایت دولت و نرخی براساس عدم حمایت دولت برای حمل و نقل عمومی به تصویب رسد.
به گفته دانشجو نرخ بلیط مترو در صورت عدم حمایت دولت و شهرداری براساس اعلام مسئولان مترو 480 تومان تعیین می‌شود.
تصویب نرخ اتوبوس ،مترو وتاكسی با وجود حمایت یا عدم حمایت دولت
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: مقرر شده تا با تصویب این نرخ، تبصره‌ای لحاظ شود تا به هر میزان شهرداری و دولت كمك كرد از این رقم كاسته شود.
وی با اعلام اینكه مسئولان شهرداری به شدت نگران افزایش هزینه‌ها برای سال آتی و اداره شهر هستند گفت: در حال حاضر شهرداری سوخت را از بازار آزاد و به نرخ مصوب خریداری كرده و مجانی تحویل می‌دهند این درحالی است كه شهرداری در دراز مدت امكان ارائه چنین خدماتی را ندارد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران كه به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد در مورد اعتبارات مترو اختصاص داشت و اینكه موضع شورای شهر چه بوده یادآور شد: در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم كه گسترش حمل و نقل عمومی نافع شهر بوده به همین دلیل كمك به حمل و نقل عمومی تهران ضروری بوده و مطالباتمان از دولت در چنین شرایطی مطرح می‌شود.
دانشجو با اعلام اینكه شهرداری براساس توان خود تاكنون كمك زیادی به سیستم حمل و نقل عمومی كرده افزود: درحال حاضر شهرداری در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها با افزایش هزینه مواجه شده و نیاز به كمك دارد.
او در ادامه افزود: شورای شهر وارد این موضوع نمی‌شود كه دیگران راست و دروغ گفته‌اند.
مناقشه بین دولت و شهرداری طبیعی است
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینكه طی 4 سال گذشته مناقشاتی میان دولت و شهرداری وجود داشته؛ چرا شورای شهر با پیگیری حق و حقوق طرفین به مناقشات پایان نمی‌دهد تصریح كرد: چانه‌زنی‌ها در مباحثی كه افراد گوناگونی در آن دخیل هستند و حمل و نقل عمومی عقب‌افتادگی‌هایی دارد طبیعی بوده و سال‌ها باید برای جبران كاستی‌ها فعالیت كرد.
دانشجو در ادامه یادآور شد: شورای شهر ضمن رعایت انصاف و اعتدال سعی می‌كند باعث ایجاد تنش نشود و بارها نیز در حوزه‌های گوناگون از مسئولان دولتی برای ارائه پاسخ دعوت كرده است.
دبیر با هماهنگی شهرداری به واشنگتن رفته است
به گزارش خبرنگار ایلنا، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در مورد اعزام یك نماینده از جانب اعضای شورای شهر برای دریافت جایزه حمل و نقل عمومی به واشنگتن تصریح كرد: رئیس شورای شهر تهران با پیگیری از وزارت امور خارجه موافقت اعزام یك نماینده برای دریافت جایزه از واشنگتن را اخذ كرده است اما علیرضا دبیر به این منظور انتخاب نشده و تنها با هماهنگی شهرداری به این كشور اعزام شده است و پیگیری‌ها به شورای شهر مربوط نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه براساس اطلاعات به دست آمده از وزارت امور خارجه مجوزی برای اعزام نماینده برای دریافت جایزه وجود نداشته گفت: اطلاعی ندارم.
دانشجو در ادامه در مورد وضعیت سلامت چمران رئیس شورای شهر نیز گفت: ایشان از بیمارستان شهید چمران مرخص شده و مطابق با اعلام نظر پزشك همچنان در منزل بستری هستند.
براساس این گزارش در جلسه امروز شورای شهر تهران یك فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی یكی از كاركنان شهرداری بعنوان قائم مقام ذی‌حساب در شركت یادمان سازه به تصویب رسید همچنین براساس مصوبه امروز شورای شهر و پیرو بررسی‌های قبلی میدان حق شناس به نام 9 دی (بصیرت) نامگذاری شد.
همچنین میدان دانشگاه واقع در محدوده منطقه یك شهرداری تهران نیز به نام شهید مجید شهریاری (دانشمند شهید هسته‌ای) نامگذاری می‌شود.
همچنین در این جلسه بررسی لایحه آیین‌نامه تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی شركت‌های ارائه دهنده خدمات ایمنی و آتش‌نشانی نیز صورت گرفت بر این اساس شركت‌هایی كه تنها براساس ثبت شركتی شماره دریافت می‌كنند مجاز به فعالیت نبوده و باید بررسی شود كه متولیان این شركت‌ها تخصص كافی در امر ایمنی تجهیزات مربوط به اطفای حریق دارند یا خیر.
همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران یكی از خبرنگاران نسبت به نحوه‌ی اطلاع‌رسانی سخنگو اعتراض كرده است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir