هزاران نفر از مردم بیکار اسپانیا امروز قصد دارند در اقدامی نمادین طولانی ترین صف افراد بیکار را تشکیل دهند...


 
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ هزاران نفر از افراد بیکار در اسپانیا امروز از مقابل پارلمان تا مقابل دفتر نخست وزیری این کشور در مادرید صفی طولانی را تشکیل خواهند داد و اعتراض خود را به تصمیم جدید دولت این کشور درخصوص قطع کمک های دولتی به افراد بیکار که بیش از دو سال بیکار مانده اند اعلام خواهند کرد. در حال حاضر بیش از چهار میلیون نفر در اسپانیا بیکار هستند و افراد کمی معتقدند که وضعیت بازار کار این کشور در اینده نزدیک بهبود خواهد یافت. خبرنگار بی بی سی در مادرید در گزارشی در این باره با اشاره به بیکاری خانم quotation mark راسی quotation mark یکی از شهروندان اسپانیایی گفت مدت سه سال است که بیکار است و همسر وی هم از کارش اخراج شده است.

این خانواده اسپانیایی یکی از مجموع یک میلیون وسیصد هزار خانواده اسپانیایی است که هیچ درامد و حقوقی ندارند.

اکنون که دولت اسپانیا قصد دارد کمک به افراد بیکاری را که بیش از سه سال بیکار بوده اند قطع کند این خانواده بشدت نگران است. براساس این گزارش؛ دولت اسپانیا سرمایه گذاری های گسترده ای در بخش ساخت و ساز انجام داده است اما بحران مالی جهانی باعث شده بسیاری از طرح های دولت اسپانیا در این بخش نیمه تمام و ناقص بمانند.

همچنان که بحران در اسپانیا تشدید می شود تقاضاها برای استفاده از کمک های سازمان های خیریه در این کشور افزایش می یابد.

برای مثال یک کلیسا در مادرید روزانه به سیصد و پنجاه فرد نیازمند غذا می دهد.

اکثر افرادی که به این کلیسا مراجعه می کنند مهاجران یا افرادی هستند که اخیرا بیکار شده اند. دولت اسپانیا برای ان که بتواند کسری بودجه شدید خود را کاهش دهد ناچار شده بخشی از هزینه های خود را حذف کند اما این اقدام بسیاری از شهروندان اسپانیایی را اسیب پذیر کرده است.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir