نماینده تهران در نطق میان دستور خواستار رسیدگی به وضعیت كارگران و صنایع شد و با تاكید بر لزوم تعریف بسته های حمایتی از كارگران و صنایع گفت: باید با تمام قوا در حمایت از كارگران و صنعت حركت كنیم...


 
ایلنا: علیرضا محجوب خواستار رسیدگی به وضعیت كارگران و صنایع شد و با تاكید بر لزوم تعریف بسته‌های حمایتی از كارگران و صنایع گفت: باید با تمام قوا در حمایت از كارگران و صنعت حركت كنیم.
به گزارش ایلنا، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان جلسه علنی امروز(4 بهمن) به بیان نطق میان دستور خود پرداخت.
محجوب در ابتدای نطق خود با بیان اینكه كارگران و كوخ نشینان اسباب پیروزی انقلاب را فراهم كردند، گفت: باید از وضعیتی كه صنایع و كارگران در این روزها گرفتار آن هستند ابراز نگرانی كنند چرا كه هم اكنون كه من در حال ارائه نطق هستم گروهی از كارگران شركت پارس متال كه ماه هاست حقوق و معوقات خود رادریافت نكرده اند و تنها یك نمونه از انبوه واحدهای تولیدی دارای مشكل هستند در جلوی درب مجلس تجمع كرده و خواستار توجه خاص هستند.
محجوب در ادامه سخنان خود ازوزارت صنایع درخواست كرد تا با ارسال هیات حمایت از صنایع به شركت پارس متال هرچه سریعتر به مشكلات كارگران این شركت پایان دهد.
نماینده تهران با بیان اینكه رژیم پهلوی بر بنیاد حمایت از سرمایه داری بنا شده بود و انقلاب اسلامی و حضرت امام این كج راهه را پایان دادند گفت: امام سرمایه داری و تفكر سرمایه محور را با خدمت به مردم جایگزین كرد و از همین رو بود كه گفت، من یك موی كوخ نشینان را با كاخ نشینان عوض نمی كنم.
وی همچنین افزود: باید مراقب باشیم در جامعه امروز ما ثروتمندان و سرمایه داران عنان جامعه را از دست پیروان امام خمینی و مكتب تشیع خارج نكنند.
رئیس خانه كارگر در ادامه سخنان خود به مشكلات واحدهای صنعتی پرداخت و گفت: در سال 87 حدود 4هزار واحد تولیدی و اقتصادی كتباً درخواست استمهال بدهی خود را داشت كه دولت برای سال 88 طی مصوبه ای با استمهال بدهی 2 هزار واحد به بانك ها موافقت كرد اما متاسفانه مشكلات ركودحاكم بر واحدهای اقتصادی و فضای كسب و كار كه از سال 74 آغاز شده هر روز سنگین تر شده است.
رئیس فراكسیون كارگری مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: فراكسیون كارگری مجلس گزارش دقیقی در سال 88 تهیه كرده كه طی آن 600 واحد ازاین 2 هزار واحد در سال 88 دارای وضع وخیم تری شده است و بسیاری از آنها موقت یا برای همیشه تعطیل شده است.
وی همچنین از وزیر اقتصاد درخواست كرد تا هرچه سریعتر دستور توزیع سهام عدالت كارگران ساختمانی بعد از گذشت یك سال را صادر كنند
محجوب در پایان سخنان خود گفت: براساس بررسی های دقیق تامین حداقل پوشاك، مسكن و خوراك برای سال نود نیازمند ماهیانه 500 هزار تومان درآمد استكه در تعیین حداقل دستمزدها باید به این نكته توجه شود.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir