کسب دانش فنی سيستم فرمان برقی جهت نصب برروی محصولات ايران خودرو...
 
 
 
با طراحی و توسعه سیستم فرمان برقی در مرکز تحقیقات ایران خودرو، ایران خودرو به دانش فنی نصب سیستم فرمان برقی دست پیدا کرد.

نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: در صورت حمایت های مالی لازم، شرکت ایران خودرو قادر است سالانه ده هزار دستگاه خودرو مجهز به سیستم فرمان برقی تولید کند.

وی صرفه جویی در مصرف سوخت را از مزایای سیستم فرمان برقی دانست و گفت: به کار گیری این سیستم، سه تا چهار درصد کاهش در مصرف سوخت خودرو را به همراه خواهد داشت و در مقایسه با سیستم فرمان هیدرولیک متداول که به صورت مداوم فعال بوده و انرژی مصرف می کند، تنها در هنگام گردش فرمان توسط راننده خودرو وارد مدار می شود و عمل می نماید.

این مقام مسوول افزود: فرمان برقی امکان نصب سیستمهای جدید برقی و الکترونیک در خودرو همانند سیستم هیبرید را فراهم نموده و سبب کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو خواهد شد. از مزایای دیگر این سیستم تنظیم سفتی یا نرمی فرمان خودرو متناسب با سرعت آن است که نقش مهمی در پایداری خودرو بویژه در سرعتهای بالا دارد.

مصلح کسب دانش فنی نصب سیستم فرمان برقی بر روی خودرو را یک شروع مهم جهت تکمیل فرایند طراحی خودرو در داخل کشور دانست و اضافه نمود توسعه این سیستم بعنوان یکی از اجزای پلتفرمی خودرو امکان بهره داری از آنرا برای کلیه محصولات تولیدی شرکت در سالهای آتی فراهم خواهد نمود. 

معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو دستیابی به دانش فنی توسعه سیستم فرمان برقی را حاصل حمایت هم جانبه وزارت صنایع و معادن و همکاری دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری و استفاده از تخصص علمی متخصصان ایرانی خارج از کشور دانست که در مدت  یک سال عملی گردید.

وی توسعه سیستم فرمان برقی را شروع یک حرکت مهم در به کار گیری سیستم های برقی و الکترونیکی در محصولات ایران خودرو عنوان کرد و گفت: تبدیل سیستم های مکانیکی به سیستم های الکترونیکی و الکتریکی، یک رویکرد جدید است که از حدود ده سال قبل در صنعت خودروسازی دنیا مطرح شده و لذا حرکت ایران خودرو در راستای رویکرد جهانی صنعت خودروسازی به شمار می رود.

مصلح افزود کار نمونه سازی یک دستگاه خودرو سمند با سیستم فرمان برقی در مرکز تحقیقات ایران خودرو به پایان رسیده و این خودرو هم اکنون در مرحله انجام تستهای فنی لازم و تکمیل فرایند کالیبراسیون است. با انجام تستهای مذکور و صحه گذاری این سسیتم در آینده نزدیک امکان تولید خودرو مجهز به سیستم فرمان برقی در شرکت ایران خودرو فراهم خواهد شد.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com