اقتصاددانهای امریکایی درباره تشدید بیکاری در امریکا و پیامدهای شدید ان هشدار می دهند. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، وزارت کار امریکا اعلام کرد نرخ بیکاری در بیست ایالت این کشور افزایش یافته است...
 
 
 
این درحالی است که باراک اوباما،رئیس جمهور امریکا، روز گذشته بخش اعظم نطق سالیانه اش را به مسائل اقتصادی و بیکاری در امریکا اختصاص داد.

کارشناسان می گویند افزایش بیکاری در امریکا مساله ای است که باراک اوباما باید به صورت جدی به ان توجه داشته باشد.اوباما طرحهایی برای کاهش بیکاری در امریکا اعلام کرده است اما اجرای این طرحها سالها طول می کشد .

این درحالی است که در حال حاضر حدود پانزده میلیون امریکایی بیکار هستند.

از هر پنج امریکایی نیز یک نفر به دنبال کار می گردد.

در میان ایالتهای امریکا، نرخ بیکاری در ایالت نوادا به صورت چشمگیری افزایش یافته و به چهارده ونیم درصد رسیده است.

در ماه گذشته حقوق دریافتی کارکنان نیز در سی و پنج ایالت امریکا کاهش یافته است.

بسیاری از امریکایی ها احساس می کنند هنوز در دام رکود اقتصادی گرفتار شده اند.

انها می گویند بیکاری مشکل اصلی امریکا در سال دو هزار و یازده است و مهمترین کاری که باراک اوباما باید انجام بدهد کاهش بیکاری است.

کارشناسان می گویند کاهش بیکاری می تواند نقش مهمی در پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال اینده ایفا کند.

به گفته دکتر راجر وان هان وهر استاد علوم اقتصاد در امریکا ، quotation mark مشکلات اقتصادی امریکا جدی است و مشکل بیکاری نیز به ان افزوده شده است.

quotation mark وان هان وهر در این خصوص گفت: quotation mark اقدام امریکا در برون سپاری فرصتهای شغلی سبب شده است مشکل بیکاری در داخل امریکا افزایش یابد.

نگرانی از تورم فزاینده در امریکا ، برای مردم دغدغه افرین شده است.باید فرصتهای شغلی ایجاد شود.

باتوجه به اینکه امریکا دوران بحران و رکود اقتصادی را پشت سر می گذارد نقش بخش دولتی برای ایجاد فرصتهای جدید شغلی بسیار حائز اهمیت است.

دولت باید نقش حمایتی در این زمینه داشته باشد.

این درحالی است که امریکا در عرصه بین المللی با رقابت شدیدی با کشورهایی از قبیل چین، هند و برزیل مواجه است.

چشم انداز روشنی برای اقتصاد امریکا در میان مدت متصور نیست.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir