بيان اينكه شورای عالی كار تاكنون جلسه رسمی برای حداقل دستمزد نداشته است، اظهار داشت: روال اين شورا اين است كه با توجه به نزديك شدن به بهمن و اسفند ماه، بانك مركزی نرخ تورم ميانگين و نقطه‌ای را اعلام كند و بر اساس آن جلسات نظرخواهی برگزار خواهد شد...
 
 
 
نماینده كارگران در شورای عالی كار افزایش دستمزد سال آینده كارگران را 20 درصد پیش‌بینی كرد و گفت: افزایش بیشتر دستمزد بستگی به نرخ تورم اعلامی از سوی بانك مركزی در پایان سال دارد.

محمد پارسا در گفت‌وگو با فارس‌، با بیان اینكه شورای عالی كار تاكنون جلسه رسمی برای حداقل دستمزد نداشته است، اظهار داشت: روال این شورا این است كه با توجه به نزدیك شدن به بهمن و اسفند ماه، بانك مركزی نرخ تورم میانگین و نقطه‌ای را اعلام كند و بر اساس آن جلسات نظرخواهی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاكنون نرخ تورم بهمن ماه از سوی بانك مركزی اعلام نشده است و نمی‌توان زودتر از این موضوع با نظرات سلیقه‌ای حاشیه سازی كرد.

رئیس كانون شوراهای اسلامی كار در خصوص وجود آمارهای متفاوت از حداقل دستمزد كارگران برای سال آینده، تصریح كرد: قانون گذار تكلیف این بحث را مشخص كرده است كه البته به آن نیز ایراداتی وارد است اما در حال حاضر مبنای كار محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی كار با بیان اینكه با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها مبنای حداقل مزد استان‌ها با یكدیگر متفاوت است ، گفت: در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری اولین جلسه رسمی دستمزد در شورای عالی كار برگزار خواهد شد.

به گفته این عضو شورای عالی كار بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها نرخ تورم اعلام نشده است و قبل از اجرای این قانون نیز پیش‌بینی نرخ تورم نزدیك به 20 درصد عنوان شد.

این فعال كارگری بیان داشت: با توجه به نرخ تورم سال گذشته و وضعیت بازار كار و تولید، دستمزد سال جاری با افزایش 20 درصدی تعیین شد تا شرایط برای كارفرمایان نیز مطلوب و نیز فشار كمتری به این گروه وارد شود.

وی افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود كه حداقل افزایش دستمزد 20 درصد طبق روال سال گذشته باشد كه احتمال افزایش بیشتر آن بستگی به نرخ تورم اعلامی از سوی بانك مركزی دارد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farnews.com