افراد واجد شرایط می‌توانند از با مراجعه به اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرونده اقدام کنند تا با ارسال مدارک به سازمان تامین اجتماعی از اسفند ماه تحت پوشش قرار گیرند...
 
 
 

ایلنا: ثبت‌نام یک میلیون نفر از افراد صنفی کم‌درآمد برای قرارگرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان، با بیان این مطلب گفت: افراد صنفی کم‌درآمد می‌توانند با مراجعه به مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.
حسن رادمرد ادامه داد: طبق توافق وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بازرگانی، 800 هزار نفر از اصناف کم‌درآمد می‌توانند با پرداخت 17درصد از حق بیمه کارفرمایی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
وی با اشاره به پرداخت 10درصد باقیمانده حق بیمه این افراد توسط دولت افزود: براساس همین توافق 200 هزار نفر از رانندگان آژانس می‌توانند با پرداخت 13.5 درصد از حق بیمه کارفرمایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
رادمرد، سهم قابل پرداخت دولت از حق بیمه رانندگان آژانس را 13.5 درصد اعلام کرد و گفت: افراد واجد شرایط می‌توانند از با مراجعه به اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرونده اقدام کنند تا با ارسال مدارک به سازمان تامین اجتماعی از اسفند ماه تحت پوشش قرار گیرند.
وی داشتن پروانه کسب را یکی از شرایط ثبت‌نام دانست و ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح واحدهای بدون پروانه کسب نیز نسبت به دریافت پروانه فعالیت اقدام کنند.
به گفته رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان‌، اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها فرصتی شد تا بیمه اصناف کم درآمد از محل منابع اجرای این قانون عملی شود.
رادمرد، با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه در کشور گفت:امیدواریم با توجه به تسهیل شرایط صدور پروانه و همچنین تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحداهای دارای پروانه کسب ، واحدهای فاقد پروانه کسب نیز برای اخذ آن اقدام کنند.

 

 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir