رییس جمهور هر روز بعد از نماز مغرب و عشا پیامدهای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را بررسی می کند...


 
 
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اثرات مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال آتی بیشتر نمایان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،'علی نیکزاد'روزسه شنبه درنشست شورای مسکن خراسان شمالی، گفت:رییس جمهور هر روز بعد از نماز مغرب و عشا پیامدهای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را بررسی می کند.

نیکزاد افزود: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها باعث شده تا از اسراف در کشور جلوگیری شود.وی همچنین به اجرای طرح کلان مسکن مهر در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ایجاد اشتغال و رفع مشکل مسکن در جامعه را به همراه داشته است.وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در خراسان شمالی 27 هزار واحد مسکونی با اعتبارکلان در قالب طرح مسکن مهر در شهرها و روستایی استان در حال ساخت است که برای 54 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست فعالیت در بخش مسکن مهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: نیاز است از ظرفیت های بخش مسکن این استان بیشتر بهره برداری شود.

'ابوطالب شفقت' خواستار هماهنگی بیشتر مسوولان دستگاههای مرتبط در اجرای طرح مسکن مهر در استان شد.وی همچنین از تلاش دولت احمدی نژاد در اجرای مسکن مهر و اثرات بسیار مثبت آن قدردانی کرد و گفت: اجرای این طرح مهم در کشور باعث شده تا دست کم 30 درصد هزینه ها کاهش یابد.

شفقت همچنین از وزیر مسکن و شهرسازی خواست با توجه کاهش هزینه در ساخت مسکن مهر، ساخت واحدهای اداری این استان را که براساس قانون به این وزارتخانه واگذار شده از سال آتی در دستور کار قرار گیرد.وی همچنین خواستار مساعدت بیشتر وزیرمسکن و شهرسازی در رفع حاشیه نشینی شهر بجنورد، کمک به شهرسازی و معماری شهری و پشتیبانی مالی از ایجاد زیرساخت های شهری در استان شد.

به گقابل ذکر است نیکزاد در این جلسه با تاکید بر اینکه صاحب خانه کردن کلیه متقاضیان واجد شرایط با پایان دولت دهم از اهداف اصلی رئیس جمهور است افزود: تامین مسکن برای متقاضیان واجد شرایط به عنوان عاملی تاثیر گذار در اشتغال ،اقتصاد ، امنیت و تامین کننده و بنیان های خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که سبب به وجود آمدن امید به زندگی و نشاط میان افراد جامعه خواهد بود.

وزیر مسکن وشهرسازی درادامه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اشاره کرد و افزود: این قانون در نهایت ثبات ، اقتدار، امنیت و اعتماد کامل مردم به دولت در جمهوری اسلامی اجرا و مباحث مربوط به آن به صورت لحظه ای توسط رئیس جمهور رصد می شود.

وی با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ مصرف در موارد مختلف همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: زمان انرژی ارزان خاتمه یافته و باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بخشهای اقتصادی رفتارهای مصرفی خود را تغییر دهیم. مهندس نیکزاد به مطالبی که صرف انرژی فراوان تولید می شود نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: چنانچه این مصالح نتوانند رویه تولید خود را تغییر دهند از گردونه ساخت خارج خواهند شد.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com