مشاور ارشد اقتصادی اوباما با اشاره به تداوم بحران بيكاری در اين كشور گفت سرعت اشتغال زايی در آمريكا به هيچ وجه مناسب نيست...
 
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز مشاور ارشد اقتصادی كاخ سفید تاكید كرد شركتهای بزرگ این كشور باید بخش بیشتری از سود خالص خود را برای ایجاد اشتغال و كاهش بیكاری سرمایه گذاری كنند .
آوستان گولسبی رییس مشاوران اقتصادی باراك اوباما تصریح كرد بخش زیادی از سود شركتهای آمریكایی اكنون بدون استفاده در بانكها مانده است . شركتهای آمریكایی باید از این سرمایه های راكد استفاده كنند .
وی افزود گرچه اقتصاد آمریكا طی ماه ژانویه تنها 36 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد كرده ولی مسیر اقتصادی كشور برای كاهش نرخ بیكاری درست و مناسب است .
بر اساس گزارش وزارت كار آمریكا نرخ بیكاری این كشور از 9.4 درصد در دسامبر به 9 درصد در ماه ژانویه كاهش یافته است . در سال 2010 اقتصاد آمریكا به طور متوسط ماهیانه 100 هزار فرصت شغلی ایجاد كرده است .
به اعتقاد كارشناسان اقتصادی بحران بیكاری آمریكا تا سال 2014 میلادی ادامه خواهد یافت و این كشور به شرایط اشتغال كامل نخواهد رسید .
البته كاهش نرخ بیكاری آمریكا تاثیر مثبتی بر بازارهای مالی و كالای جهان داشته است كاهش 0.8 درصدی نرخ بیكاری آمریكا در دو ماه گذشته از سال 1958 میلادی بی سابقه است .
گولسبی اذعان كرد البته روند و سرعت كاهش بیكاری و اشتغال زایی در آمریكا به هیچ وجه مناسب نیست و این روند باید تسریع شود .
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com