وزیر علوم همچنین با اشاره به ارتقاء کیفیت آموزش عالی و توسعه فعالیت های پژوهشی گفت: با راه اندازی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام...
   
مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رسانه ی ملی در نشستی مشترک آخرین تحولات حوزه دانش، پژوهش و فناوری کشور و راهکارهای سرعت بخشی به تحقق اهداف کلان ملی در این حوزه را بررسی کردند.
 
در این نشست که در ادامه نشست های تخصصی رسانه ملی و دستگاه های اجرایی برگزار شد، زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از اهداف و اولویت های این وزارتخانه و روند توسعه کمی ‌و کیفی دانش و پژوهش در کشور ارائه و برخی موانع موجود در این بخش را تشریح کرد.
زاهدی با اشاره به اینکه مسئولیت این وزارتخانه در ارتقاء علم و فناوری همه حوزه ها از فناوری های راهبردی تا علوم انسانی را شامل می‌شود گفت: دسترسی به اهداف چشم انداز در حوزه علم و فناوری نیازمند هماهنگی و انجام سیاستگذاری، اجرا و اطلاع رسانی است.
وزیر علوم با قدردانی از اهتمام ویژه رسانه ی ملی در پوشش خبری و اطلاع رسانی تحولات و دستاوردهای حوزه دانش و پژوهش ابراز امیدواری کرد با تقویت همکاری و تعامل مشترک برخی نواقص موجود برطرف شود.
وی با اشاره به افزایش قابل توجه ظرفیت پذیرش دانشجو در تمامی‌ مقاطع تحصیلی در چند سال اخیر گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه ها در مقطع کارشناسی 250 هزار نفر بیش از تعداد متقاضیان است.
زاهدی افزود: در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز هر چند اهداف برنامه چهارم توسعه محقق شده است اما پاسخگوی نیاز کشور و استقبال داوطبان نیست.
وزیر علوم همچنین با اشاره به ارتقاء کیفیت آموزش عالی و توسعه فعالیت های پژوهشی گفت: با راه اندازی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) مقالات و مستندات ثبت شده علمی ‌کشور از 2 هزار مورد در سال 83 به 13 هزار رسیده است.
وی از بازنگری اساسی در حوزه علوم انسانی نیز بعنون اولویت وزارت علوم در پنج ساله پنجم توسعه نام برد و افزود نخستین بار در کشور جشنواره فارابی در حوزه علوم انسانی برگزار می‌شود.
 
 
منبع: اداره کل روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران