کاهش تعداد داوطلبان کنکور سراسری 94
معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر رویکرد جامعه نسبت به تحصیل در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد دانش آموزان متوسطه کشور در هنرستان ها تحصیل می کنند.

علی زرافشان در آیین اختتامیه مسابقات علمی هنرستانهای فنی و حرفه‌ای کشور که در 35 رشته برگزار شد، افزود: افزایش جذب دانش آموزان به این هنرستانها نوید خوبی برای توسعه و تقویت مهارت دانش آموزان، آینده اشتغال و همچنین حل مشکل بزرگ پشت کنکوریها است.معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال جاری تعداد داوطلبان آزمون سراسری کنکور کشور به 850 هزار نفر رسیده که این میزان هر ساله در حال کاهش است چرا که مردم به این نتیجه رسیده اند که اشتغال مهمتر از مدرک تحصیلی صرف است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه دارد علاوه بر آموزش های علمی و مسایل درسی، شرایطی را فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند استعدادهای مختلف خود را بروز دهند.

زرافشان کیفیت بخشی با تقویت بنیه علمی هنرجویان فنی و حرفه ای را از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: برای این کار بودجه‌های خاصی نیز در وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش بر شناسایی و هدایت استعدادهای مختلف دانش آموزان تاکید کرد و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز انسانها دیگر به عنوان موجواتی تک ساختی شناخته نمی شوند بلکه موجوداتی دارای ابعاد مختلف وجودی هستند که تربیت با اعتدال می تواند استعدادهای مختلف آنها را رشد دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف تربیت کاریکاتوری که تنها یک بخش از ابعاد وجودی را مورد توجه قرار می دهد در تربیت اعتدال محور، تمامی ابعاد وجودی انسان بطور متعادل همراه با یکدیگر رشد می کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش برگزاری مسابقات علمی و عملی و تشکیل پژوهش سراهای دانش آموزی را گامی موثر در جهت شناسایی استعدادها برشمرد و افزود: با برگزاری این آزمون ها می توان ضمن شناسایی استعدادهای مختلف دانش آموزان، آنها را به سمت مناسبی هدایت و خدمات ویژه تری را به آنان ارائه داد.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir