برگزاری آزمون زبان دکتری دانشگاه تربیت مدرس در روز گذشته، شگفتی شرکت‌کنندگان را به همراه داشته است؛ چرا که دانشجویان متوجه شدند...
 

برگزاری آزمون زبان دکتری دانشگاه تربیت مدرس در روز گذشته، شگفتی شرکت‌کنندگان را به همراه داشته است؛ چرا که دانشجویان متوجه شدند بار دیگر برگه سوالات آزمون سال گذشته بدون کم وکاست و حتی تغییر جای گزینه‌ها به آنها داده شده است!

به گزارش خبرنگار آینده، دانشگاه تربیت مدرس، هر سال آزمون زبان دكتری خود را به عنوان مرحله مقدماتی جهت آزمون دكتری، برگزار می‌كند. این آزمون مورد تایید برخی دانشگاه‌های دیگر كشور من جمله دانشگاه تهران و خواجه نصیر نیز بوده و بسیاری افراد با شركت و قبولی در این آزمون، آن را به عنوان گواهی زبان خود، به دانشگاه متبوعشان ارائه می‌كرده‌اند.

یك وی‍ژگی آزمون زبان دانشگاه تربیت مدرس نیز این است كه بعد از آزمون زبان این دانشگاه، سوالات آن در اختیار شركت كنندگان قرار گرفته و اصل سوال و پاسخ آن در سایت رسمی دانشگاه قرار داده می‌شود.

جالب آن که در آزمون امسال كه ساعت 10 صبح پنج شنبه مورخ 17/11/87 برگزار شده است، دانشگاه در اقدامی عجیب در حالی كه اصل سوالات سال گذشته و پاسخ آن بر روی سایت رسمی قرار داده شده بوده، سوالاتی عینا مشابه با سال گذشته را به داوطلبان ارائه كرده و آزمون را حتی بدون تغییر ترتیب گزینه‌ها برگزار می‌كند.

این مساله باعث شد آنها كه این سوالات را پیش از آزمون حل كرده بوده و یا از این سیاست عجیب دانشگاه مطلع بوده‌اند، موفق به اخد نمرات بسیار بالا در آزمون امسال بشوند. همچنین لازم به ذكر است كه نمره قبولی در آزمون زبان این دانشگاه، پاسخ صحیح به بیش از 50 درصد از سوالات است.

این گزارش می‌افزاید: بی‌نظمی‌های دیگری نیز در برگزاری این آزمون به چشم می‌خورد و به طور مثال شركت كنندگان در این آزمون می‌بایستی مبلغ هفده هزار و پانصد تومان به حساب بانك تجارت دانشگاه تربیت مدرس واریز می‌كردند و سپس شماره سمت چپ-بالای قبض را در سایت ثبت نام زبان دانشگاه به عنوان سند پرداخت، وارد كرده، و در روز آزمون نیز اصل فیش را ارائه می‌كرده‌اند. اما بسیاری از قبوض تا چند روز مانده به امتحان تایید نشده و مراجعه مكرر متقاضیان و پیگیریهای آنان با مسئولین با پاسخ درخوری مواجه نشده و صرفا قول رسیدگی داده می‌شده است و در هفته باقیمانده به آزمون نیز به برخی داوطلبان پیگیر، گفته می‌شده است كه متاسفانه شركت طرف قرار داد دانشگاه در كنترل مالی قبوض، دقت نكرده است كه رقم ماشین نویسی شده مندرج در برخی قبوض، توسط بانك، بعضا با شماره بالای قبوض یكی نیست و ملاك تایید قبوض آنان نیز آن شماره بانكی بوده است. بعد از حل این مساله نیز در چند روز مانده به آزمون، مجوز ورود به جلسه نیز برای برخی كاربران از سوی سایت آزمون صادر نمی‌شده است كه بعد از مراجعات و تماس‌ها و اعتراضات مكرر اعضا، سرانجام دو روز مانده به آزمون، قبوض برخی داوطلبان تأیید می‌شود.

نظر به اشتباهات پیش آمده اعتراضات گسترده‌ای از سوی برخی داوطلبان شكل گرفته و آنها در تماس با آینده،چندین درخواست را مطرح كرده‌اند:

1- شركت كنندگان در آزمون، خواستار برگزای مجدد آزمون در آینده نزدیك هستند. همچنین نظر به اینكه بسیاری از افراد برنامه زمانی خود را تنظیم كرده و قصد مطالعه برای آزمون‌های دكتری مرحله اول دانشگاههای دیگر كشور همچون دانشگاه امیركبیر و علم و صنعت را داشته‌اند، خواستار برگزای مجدد آزمون در تاریخی بعد از 15 اسفند ماه (زمان آزمون این دانشگاه ها) هستند.

2- این افراد همچنین با توجه به اینكه برخی از آنان صرفا در آزمون زبان دانشگاه تربیت مدرس شركت كرده و قصد ارائه مدرك آنرا به دانشگاه متبوعشان داشته‌اند، خواستار این هستند كه زمان ارائه مدرك آزمون زبان دانشگاه تربیت مدرس، از سوی كلیه دانشگاههای كشور كه آزمون زبان این دانشگاه را می‌پذیرفته‌اند، تمدید شود.

3- این افراد با ادعای اینكه بارها به امور آموزش این دانشگاه مراجعه كرده و پاسخ درخوری در رابطه با مشكلات خود دریافت نكرده‌اند، خواستار عزل معاونت آموزشی و مسئولین برگزای آزمون تافلِ دانشگاه تربیت مدرس بوده و همچنین خواستار پاسخگویی شفاف ریاست این دانشگاه هستند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news