تاسیس دانشگاه تعاون و ایجاد برند تعاونی‌ها
مدیرکل دفتر ترویج،‌ آموزش و تحقیقات وزارت تعاون از تاسیس دانشگاه تعاون در صورت تصویب شورای گسترش دانشگاهها خبر داد و گفت: تمرکز وزارت تعاون در سال جاری بر توانمندسازی مدیریت تعاونی‌ها و توسعه بازار و برند تعاون است.

حمدالله رستمی  اظهار کرد: تاسیس دانشگاه تعاون مستلزم آن است که شورای عالی گسترش دانشگاهها ابتدا رشته‌ای را در دوره مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تصویب برساند به این نحو که در سه دوره مقطع کارشناسی و دو دوره مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های مذکور را مصوب کند تا امکان تاسیس دانشگاه فراهم شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی دوره‌های مذکور را در هر دو مقطع طراحی و به شورای عالی گسترش دانشگاهها ارائه کرده‌ایم که در مرحله تصمیم‌گیری است.

به گفته مدیرکل دفتر ترویج،آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورت تصویب این دوره‌ها، راه برای تاسیس دانشگاه تعاون باز خواهد شد.

وی درباره زمان دقیق تاسیس دانشگاه تعاون گفت: تحقق این امر بستگی به تصویب شورای گسترش دانشگاهها دارد اما پیگیر امور هستیم و امیدواریم که کار هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

رستمی در ادامه از تمرکز وزارت تعاون بر روی توانمندسازی مدیریت تعاونی‌ها و توسعه بازار و برند تعاون در سال جاری خبر داد.

وی گفت: برای آنکه تعاونی‌ها در بحث رقابت پذیری فعالتر و قدرتمندتر وارد فضای رقابتی شوند برنامه توانمندسازی مدیریت آنها را در در کنار ارائه آموزشهای مربوط به توسعه بازار و برند در دستور کار قرار داده‌ایم.

رستمی در پایان از تدوین برنامه‌ آموزشی تعاونی‌ها و ابلاغ آن به استانها خبر داد و گفت: آموزش یکی از ارکان اساسی تعاونی‌ها به شمار می‌رود و همه ساله در ابتدای سال برنامه آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی را همراه با اعتبارات به تمام استانها ابلاغ می‌کنیم.

منبع: ایسنا