معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: ثبت‌نام این آزمونها از روز یكشنبه 11 اسفند آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه 19 اسفند ادامه خواهد داشت.

دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه توزیع كارت ورود به جلسه این آزمونها به صورت اینترنتی خواهد بود، گفت: بر این اساس كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسی از 27 تا 29 مرداد و كارت آزمون كارشناسی نا پیوسته از 26 تا 28 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: آزمون دوره‌های فراگیر مقطع كارشناسی صبح جمعه 30 مرداد و آزمون كارشناسی نا پیوسته صبح روز پنج‌شنبه 29 مرداد برگزار خواهد شد و محل برگزاری آزمون در كارت ورود به جلسه دانش‌پذیران درج می‌شود.

دكتر توكلی در ادامه تصریح كرد: سؤالات آزمون مطابق سرفصل و كتب معرفی شده دانشگاه پیام نور و طبق جداول دروس و منابع اعلام شده برای هر درس در هر رشته تحصیلی مندرج دراین دفترچه توسط سازمان سنجش طراحی می‌شود.

مدارك تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت‌نام در دوره دانش‌پذیری آزمون فراگیر كارشناسی
وی افزود: دارندگان دیپلم رسمی متوسطه نظام قدیم و پیش‌دانشگاهی نظام ‌جدید در رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، علوم و معارف اسلامی و دارندگان مدرک کاردانی رسمی مورد تأیید وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم یا وزارت بهداشت و همچنین دارندگان سایر مدارک متوسطه تحصیلی اعم از هنرستان و دانشسراهایی که مدت آموزش متوسطه آنها 4 سال بوده است و دارندگان مدرک رسمی کاردانی پیوسته یا کاردانی، مجاز به شرکت درآزمون‌های دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه هستند.

دكتر توكلی ادامه داد: همچنین مدارك تحصیلی خارج از كشور در صورتی برای ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور معتبر است كه برابری آن با مدرك دیپلم متوسطة نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید یا بالاتر از آن به تأیید وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد‌.

ممنوعیت ثبت‌نام دارندگان مدرك تحصیلی با میانگین معدل كمتر از 10
وی افزود: مدارك تحصیلی حوزوی درصورتی برای ثبت‌نام دردوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور معتبر است كه به تأیید مدیریت حوزه علمیه قم رسید‌ه باشد.

گفتنی است، دارندگان مدرک تحصیلی با میانگین معدل کمتر از 10 نمی‌توانند در این دوره‌ها شرکت نمایند.

رشته‌های تحصیلی دوره فراگیر كارشناسی
وی ادامه داد: رشته‌های تحصیلی دوره فراگیر برای پذیرش دوره بیستم كارشناسی شامل رشته‌های امتحانی اقتصاد و مدیریت، الهیات و معارف اسلامی، آمار، تاریخ، تربیت بدنی و علوم ورزشی، حقوق، روانشناسی و علوم تربیتی، ریاضی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبانهای خارجی، شیمی، علوم اجتماعی، علوم جغرافیا، علوم زمین، علوم زیستی، علوم سیاسی، فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) ، فیزیك، كشاورزی و منابع طبیعی، مهندسی اجرایی و هنر تنظیم می‌باشد.

نام درس‌ها و منابع درسی نیم‌سال دانش پذیری دوره فراگیر
دكتر توكلی با اشاره به اقدامات لازم برای ثبت‌نام و میزان شهریه برای دوره‌های فراگیر كارشناسی، گفت:‌ داوطلبان باید با مراجعه به باجه‌های پستی نسبت به خرید کارت اعتباری دارای شماره پرونده، نام کاربر و رمزعبور به منظور ورود به سیستم نرم افزاری ثبت‌نام اینترنتی به مبلغ 56 هزار ریال و دریافت یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام اقدام كنند.

مجازین و غیر مجازین ثبت‌نام در دوره دانش‌پذیری فراگیر كارشناسی ناپیوسته
معاون سازمان سنجش ادامه داد: دارندگان مدرک کاردانی ناپیوسته و همچنین مدرک کاردانی پیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارتخانه‌های علوم و یا بهداشت و دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی می‌توانند در این آزمون شركت كنند.

وی افزود: دارندگان مدرک تحصیلی با ارزش بالاتر از کاردانی (فوق دیپلم ) و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها حق شرکت در این آزمون را ندارند و دارندگان مدارك كارشناسی و بالاتر نمی‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

به گفته دكتر توكلی، داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان باید پس از تكمیل فرم مخصوص استفاده از سهیمه رزمندگان نسبت به دریافت كد رهگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی كه در تقاضانامه اینترنتی درنظر گرفته شده است درج كنند.

دكتر توكلی در خاتمه با اشاره به رشته‌های تحصیلی دوره دانش‌پذیری فراگیر كارشناسی ناپیوسته، تصریح كرد:‌ رشته‌های تحصیلی دوره فراگیر كارشناسی ناپیوسته شامل رشته‌های آموزش حرفه و فن ، آموزش دینی و عربی، آموزش ریاضی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش علوم تجربی، آموزش و پرورش ابتدایی، امور تربیتی، تربیت بدنی وعلوم ورزشی، تربیت معلم قرآن كریم و مهندسی تولیدات دامی می‌باشد.

 
   گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news