معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز مهلت ثبت نام در آزمون دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور، گفت: برای شركت در دوره كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور، شرط معدل وجود ندارد.
 
 دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ثبت نام در آزمون دوره‌های فراگیر كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته (كاردانی به كارشناسی) سال88 دانشگاه پیام نور، گفت: ثبت‌نام این آزمونها از روز گذشته آغاز شده و تا روز دوشنبه 19 اسفند ادامه خواهد داشت.

داوطلبان قبل از ثبت نام قطعی، پیش نویس تقاضانامه را پر كنند

وی با بیان اینكه داوطلبان برای شركت در دوره كارشناسی فراگیر ‌باید كارت اعتباری آبی رنگ را تهیه كرده و داوطلبان متقاضی شركت در دوره‌های كارشناسی ناپیوسته فراگیر نیز باید كارت و دفترچه سبز رنگ را دریافت كنند، گفت: از داوطلبان تقاضا می‌شود كه قبل از ثبت نام قطعی، پیش نویس تقاضانامه را پر كنند.

داوطلبان فقط می‌توانند یك كد رشته محل را انتخاب كنند

وی با اشاره به وجود 22 گروه امتحانی و 54 رشته و گرایش در آزمون كارشناسی فراگیر پیام نور، گفت: داوطلبان فقط می‌توانند یك كد رشته محل را انتخاب كنند.

مفاد آزمون كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور

وی با اشاره به مفاد آزمون كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور، گفت: با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه راهنما، داوطلبان در آزمون كارشناسی مفاد آزمون عمومی مشتركی را امتحان می‌دهند و فقط دروس آزمون اختصاصی رشته‌های گوناگون متفاوت است.

وی با اشاره به آزمون كارشناسی ناپیوسته فراگیر كه برای اولین بار در دوره دانش پذیری اقدام به جذب دانشجو می‌كند، گفت: در این مقطع 3 گروه امتحانی كه 10 رشته امتحانی را شامل می‌شود، برای شركت داوطلبان واجد شرایط در نظر گرفته شده است و داوطلبان با توجه به مدرك كاردانی خود و علاقه مندی می‌توانند متقاضی ورود به یكی از رشته‌ها شوند.

برای شركت در دوره كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور، شرط معدل وجود ندارد

وی با بیان اینكه برای شركت در دوره كارشناسی و كارشناسی ناپیوسته فراگیر پیام نور، شرط معدل وجود ندارد، اما در مقطع كارشناسی، درج معدل كتبی دیپلم می‌تواند در گزینش داوطلبان موثر باشد، گفت: در مقطع كارشناسی ناپیوسته معدل مقطع كاردانی ملاك گزینش محسوب نمی‌شود. ولی معدل مقطع كاردانی می‌تواند در حداقل میانگین وزنی آزمون داوطلبان موثر باشد.

وی با بیان اینكه برای انتخاب رشته محدودیتی وجود ندارد، تصریح كرد: داوطلبان برای شركت در مقطع كارشنای ناپیوسته فراگیر با هر نوع دیپلمی (انسانی - ریاضی - تجربی - فنی و حرفه‌ای) می‌توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام كنند و در مقطع كارشناسی ناپیوسته فراگیر نیز رشته تحصیلی مقطع كاردانی برای انتخاب رشته كارشناسی افراد محدودیتی ایجاد نمی‌كند.

ثبت اشتباه اطلاعات در زمان ثبت‌نام تخلف است

دكتر توكلی به داوطلبان توصیه كرد كه اطلاعات فردی خود را دقیق وارد كنند، زیرا اگر اطلاعات به صورت اشتباه وارد شود، تخلف به حساب می‌آید، ضمن آنكه كد ملی ‌باید حتما درج شود.

ضرورت به همراه داشتن كارت ملی و كارت ورود به جلسه

معاون سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینكه برای ورود به جلسه آزمون حتما كارت ملی و كارت ورود به جلسه ضروریست، اظهار كرد: كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسی از 27 تا 29 مرداد و كارت آزمون كارشناسی نا پیوسته از 26 تا 28 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. همچنین آزمون دوره‌های فراگیر مقطع كارشناسی صبح جمعه 30 مرداد و آزمون كارشناسی ناپیوسته صبح روز پنج‌شنبه 29 مرداد برگزار خواهد شد و محل برگزاری آزمون در كارت ورود به جلسه دانش‌پذیران درج می‌شود.

  

   گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorg.com/news