رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پی انتشار اخباری مبنی بر "بررسی وضعیت حجاب در شورای فرهنگی دانشگاه شریف" گفت: نظارت بر حجاب در دانشگاه صنعتی شریف پدیده جدیدی نیست و مسئله حجاب در این دانشگاه کاملا جا افتاده است.
 

سعید سهراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: دانشگاه صنعتی شریف تنها دانشگاهی است که 12 سال است بر حجاب نظارت دارد و هیچ وقت نیز این نظارت قطع نشده است. همان بخشنامه حجاب که در گذشته از سوی دولت به کلیه موسسات دولتی ابلاغ شده به قوت خود باقی است و ایران نیز که یک کشور اسلامی است بنابراین دیگر بحثی نمی ماند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره ساز و کار نظارت بر حجاب در این دانشگاه گفت: به خانمهایی که حجاب غیر متعارف داشته باشند تذکر محرمانه و محترمانه داده می شود. مدیریت دانشگاه بر روی محرمانه و محترمانه بودن تذکر تاکید دارد و خانمهایی در دانشگاه و انتظامات درهای ورودی دانشگاه این تذکرات را می دهند.

سهراب پور درباره نوع برخورد با دانشجویانی که چندین بار مورد تذکر واقع شده اند، به مهر گفت: اگر افراد معدودی باشند که این تذکرات درباره آنها چهار پنج بار تکرار شود، آنگاه این دانشجویان به کمیته انضباطی احضار می شوند تا توضیح دهند که چرا به تذکرات توجه نمی کنند.

وی تاکید کرد: این سیستم 12 سال است که در دانشگاه صنعتی شریف در حال اجراست و اصلا مورد جدیدی نیست.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news