مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از توافق معاون اول رئیس جمهور برای تأمین اعتبار طرح پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری غیربورسیه خبر داد.

 

فیروز بختیاری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قرار بود به برخی از دانشجویان دکتری از مهرماه سال 87 حقوق پرداخت شود. وزارت علوم نیز تلاش کرد درصد بیشتری از دانشجویان مشمول این طرح شوند و تمامی 10 هزار دانشجوی دکتری غیربورسیه حقوق داشته باشند از این رو قرار شد یک سوم اعتبار مربوط به این طرح توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأمین شود.

وی اظهار داشت: این اعتبار توسط معاونت علمی تأمین نشد و وزارت علوم نیز نتوانست این طرح را مطابق با آئین نامه از مهر ماه سال گذشته اجرایی کند.

مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم گفت: به تازگی طی مکاتبه ای که با معاون اول ریاست جمهوری صورت گرفت، معاون اول رئیس جمهور برای تأمین یک سوم این اعتبار قول همکاری داد. در صورت تأمین این اعتبار تمامی دانشجویان غیربورسیه دوره دکتری به زودی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: سال آینده به طور حتم این اعتبار هزینه می شود و ممکن است قبل از سال تحصیلی آینده نیز در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش مهر، پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری از ابتدای سال گذشته توسط معاونین پژوهشی و آموزشی وزارت علوم مطرح شده بود. طبق برنامه ریزیها قرار بود بخشی از اعتبار این طرح توسط دانشگاهها و بخش دیگر توسط وزارت علوم تأمین و پرداخت شود اما پس از مدتی تأمین بخشی از اعتبار از طرف وزارت علوم به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محول شد که این اعتبار نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news