البته وزارت علوم به عنوان مجری این قانون آماده است حتی از امسال قانون را اجرایی کند اما باید فضای مناسب توسط آموزش و پرورش نیز ایجاد شود
   
محمد مهدی زاهدی درباره اجرای قانون حذف کنکور گفت: وزارت علوم آمادگی لازم برای اجرای این قانون را دارد اما بستر این امر برای آموزش و پرورش فراهم نشده و به همین دلیل پیشنهاد کرده ایم قانون حذف کنکور مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی شنبه شب در حاشیه دیدار با خانواده استاد شهید مطهری در جمع خبرنگاران درباره حذف نام دانشگاه تربیت معلم از دانشگاههای تربیت معلم گفت: با توجه به تصویب تأسیس دانشگاه فرهنگیان ما انتظار داریم که نام دانشگاه تربیت معلم از این دانشگاهها حذف شود.

وی اضافه کرد: به استناد نامه ای که وزارت علوم ارسال کرده با توجه به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان اعتقاد داریم ادامه فعالیت دانشگاه تربیت معلم نیازی نیست اما در این زمینه باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیری شود.

یکسال اجرای قانون حذف کنکور به تاخیر افتاده است

وی با اشاره به اجرای قانون حذف کنکور نیز گفت: اگر حذف کنکور به معنای این است که طبق قانون تا سال 1390 کنکور حذف شود مشکلاتی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها عدم وجود امتحانات استاندارد ملی در کشور است. اگر قرار بود برای سال 90 کنکور را حذف کنیم باید از امسال امتحانات سال دوم دبیرستان به صورت سراسری برگزار می شد در حالیکه این امر محقق نشده و حداقل یک سال اجرای این قانون به تأخیر افتاده است.

وی افزود: البته وزارت علوم به عنوان مجری این قانون آماده است حتی از امسال قانون را اجرایی کند اما باید فضای مناسب توسط آموزش و پرورش نیز ایجاد شود.

درخواست دولت برای بازنگری قانون حذف کنکور

وزیر علوم اظهار داشت: وزارت اموزش و پرورش در زمینه حذف کنکور استدلالهایی دارد که ضرورت بازنگری در قانون را ایجاب می کند از این رو ما اخیرا به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادیم تا در قانون حذف کنکور مصوبه مجلس هفتم بازنگری کنند.

وی درباره بحث ساماندهی سهمیه بندی در کنکورهای سراسری نیز گفت: بررسی سهمیه بندی کنکور در اختیار مجلس و مباحث بومی گزینی در کنکور نیز از سوی کمیته تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می شود و این دو مرجع به طور مستقل این مباحث را پیگری می کنند.

تکلیف بومی گزینی در کنکور قبل از سه شنبه هفته آینده اعلام می شود

زاهدی ابراز امیدواری کرد: نظر نهایی شورای عالی درباره بومی گزینی قبل از سه شنبه هفته آینده اعلام شود.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری سال گذشته گفت: در این کنکور هیچ تخطی وجود نداشت و هفته گذشته نیز یکی از نمایندگان مجلس در این خصوص سئوالاتی داشت که در صحن علنی مجلس حاضر شدم و به سئوالات پاسخ دادم در نهایت نمایندگان این پاسخ ها را تأیید کردند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news