معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: تا‌كنون 20 نفر از دانشگاه‌های برتر دنیا برای تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف تشكیل پرونده داده‌اند.
 
علی مقداری در گفت‌وگو با فارس افزود: دانشگاه صنعتی شریف برای جذب هر چه بیش‌تر فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های كشور و رقابت با دانشگاه‌های دنیا آمادگی دارد تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های كشور را كه موفق به اخذ پذیرش همراه با بورس در مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری از یكی از 20 دانشگاه برتر جهان شده‌اند را بدون آزمون ورودی و در چارچوب آیین‌نامه استعدادهای درخشان پذیرش كند.
وی با بیان این‌كه دانشجویان تا 15 خرداد برای تشكیل پرونده مهلت دارند، گفت: پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ دنیا در دانشگاه صنعتی شریف یك موفقیت برای این دانشگاه است.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: بسیاری از نخبگان و افراد برتر المپیادهای علمی جذب دانشگاه صنعتی شریف می‌شوند و برخی از این افراد بعد از گذراندن دوره كارشناسی، برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های معتبر دنیا می‌روند.
وی گفت: دانشجویان باید در مقاطع كارشناسی ‌ارشد و دكترا از دانشگاه‌های MIT، استانفورد، آكسفورد، شیكاگو، كلمبیا، پرینستون، تورنتو، كرنل، میشیگان، ایلی‌نویز، كالج امپریال لندن، مك‌گیل، كارنگی ملون، دانشگاه‌های پردو، كالیفرنیا و انستیتو تكنولوژی جورجیا پذیرش و بورس دریافت كرده باشند.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news