بحث تغییر زمان برگزاری امتحانات در دانشگاههای کشور به دلیل همزمانی با دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدتهاست که در محافل دانشجویی و علمی مطرح می شود.
 

به گزارش خبرنگار مهر، امسال زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاههای کشور با ایام انتخابات همزمان شده و به همین دلیل برخی دانشجویان برای جلوگیری از افت نمرات با توجه به حاکم بودن فضای انتخاباتی درخواستهایی برای تغییر زمان امتحانات داشته اند. به همین دلیل به سراغ دانشگاههای مطرح کشور رفته و از آخرین تصمیمات مسئولین دانشگاهها کسب اطلاع کرده ایم.

دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره امکان تغییر زمان امتحانات این دانشگاه به دلیل برگزاری انتخابات و امکان افت نمرات دانشجویان گفت: برنامه کلاسها تا 21 خرداد ماه ادامه دارد. پنجشنبه 21 خرداد پایان هفته شانزدهم ترم است و پس از آن فرصت دانشجویان برای آمادگی برای امتحانات آغاز می شود. 

فرهاد رهبر ادامه داد: امتحانات نیز از 24 خرداد ماه تا 6 تیر ماه برگزار می شود. بنابراین شاهد هیچگونه تغییر در امتحانات دانشگاه تهران نخواهیم بود. 

دانشگاه صنعتی شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز به مهر گفت: به هیچ عنوان تغییری در برنامه های امتحانی دانشگاه به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نخواهیم داشت.

سعید سهراب پور ادامه داد: اگر انتخابات به مرحله دوم هم برسد به احتمال زیاد امتحانات دانشگاه تا آن تاریخ تمام شده است و نیازی به جابه جایی امتحانات نخواهد بود.

وی افزود: روز برگزاری انتخابات جمعه است و در آن روز هم هیچ امتحانی برگزار نمی شود و دانشجویان می توانند به راحتی در رای گیری شرکت کنند.

دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شورای دانشگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت گفت: هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده و قرار است این امر در شورای دانشگاه بررسی شود.

احمد شعبانی ادامه داد: از آنجا که یک روز قبل و یک روز بعد از انتخابات در دانشگاه امتحان برگزار می شود این امر در شورا مورد بررسی قرار می گیرد که تاریخ این امتحانات تغییر کند یا اینکه نیازی به این تغییر نیست.

دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: تاریخ امتحانات به دلیل برگزاری انتخابات تغییری نخواهد کرد چرا که امتحانات دانشگاه علامه بعد از برگزاری انتخابات آغاز خواهند شد.

سید صدرالدین شریعتی در پاسخ به این سئوال که اگر انتخابات به مرحله دوم برسد آیا در تاریخ امتحانات تغییری به وجود می آید اظهار داشت: حتی در آن صورت هم تغییری نخواهیم داشت و مسلما برای دانشجویان مشکلی پیش نمی آید.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با تغییر زمان برگزاری انتخابات گفت: بناست طرح تغییر برنامه امتحانات دانشگاه در شورای دانشگاه مطرح شود که اگر به تصویب برسد قابل اجرا است.

سید محمد تقی بطحایی ادامه داد: دانشکده های مختلف دانشگاه موافق تغییر زمان برگزاری انتخابات نیستند و معتقدند که این امر نظم کاری را بر هم می زند.

وی افزود: در هر صورت این امر در شورا بررسی خواهد شد چرا که بسیاری از دانشجویان که از فعالین انتخابات هستند خواهان تغییر زمان امتحانات هستند.

دانشگاه تربیت مدرس

رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز به مهر گفت: از آنجا که زمان برگزاری انتخابات از قبل مشخص بوده است برای یک روز قبل و یک روز بعد از انتخابات امتحانی را در دانشگاه نداریم.

فرهاد دانشجو با بیان اینکه تغییری در زمان برگزاری امتحانات دانشگاه تربیت مدرس به دلیل انتخابات ریاست جمهوری به وجود نخواهد آمد در رابطه با تغییر امتحانات در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود گفت: اگر انتخابات به دور دوم بکشد و رای گیری در روز تعطیل باشد باز هم تغییری نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر دور دوم رای گیری در روز تعطیل نباشد و احساس کنیم که به امتحانات لطمه می زند ممکن است در تاریخ امتحانات تغییری ایجاد کنیم اما اساس بر این است که در تاریخ برگزاری امتحانات تغییری ایجاد نکنیم.

دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این زمینه به مهر گفت: امتحانات زودتر از زمان برگزاری انتخابات آغاز خواهند شد اما تغییری در زمان برگزاری انتخابات صورت نخواهد گرفت.

محمد حسین رامشت ادامه داد: در روز رای گیری امتحانی در دانشگاه برگزار نمی شود تا دانشجویان زمان کافی برای شرکت در انتخابات را داشته باشند.

وی افزود: اگر انتخابات به دور دوم برسد تا آن زمان امتحانات نیز تمام شده اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در مورد تغییر زمان برگزاری امتحانات به دلیل انتخابات به مهر گفت: در هیچ کدام از مقاطع زمان برگزاری امتحانات در این دانشگاه تغییری صورت نگرفته است و در آینده هم این اتفاق نخواهد افتاد.

غلامرضا قربانی ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه است که در این روز هم هیچ امتحانی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار نمی شود بنابراین نیازی به تغییر زمان برگزاری امتحانات نیست.

دانشگاه شیراز

رئیس دانشگاه شیراز در این زمینه به مهر گفت: تداخلی میان برگزاری امتحانات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و نیازی به تغییر زمان برگزاری امتحانات نیست.

محمد هادی صادقی افزود: با این وجود این امر را بررسی می کنیم اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

دانشگاه یزد

رئیس دانشگاه یزد نیز به مهر گفت: زمان برگزاری امتحانات به هیچ عنوان در دانشگاه تغییر نخواهند کرد. روز رای گیری جمعه است و امتحانی نیز در آن روز نخواهیم داشت.

سید علی محمد میرمحمدی میبدی ادامه داد: در روزهای قبل و بعد از روز رای گیری در دانشگاه امتحان برگزار می شود اما طوری برنامه ریزی کرده ایم که مشکلی برای دانشجویان به وجود نیاید.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news