قائم مقام معاونت آموزشي وزارت علوم، با تشريح نحوه کاهش طول مدت ليسانس از بررسي حذف برخي واحدهاي درسي و يا ارائه برخي دروس به صورت اختياري خبر داد.
  

 رضا عامری در گفتگو با مهر افزود: کوتاه شدن طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی با تشکیل کمیته های برنامه ریزی در شورای گسترش در دست بررسی است اما تا کنون برنامه ریزی خاصی برای آن صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: بعید است اجرای این طرح به سال تحصیلی آینده برسد و بررسی آن به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم با اشاره به مواردی که در این طرح قرار است مورد بررسی قرار گیرد، گفت: واحدهای درسی این دوره در رشته های مختلف در حال بازنگری است تا در صورت لزوم برخی از این واحدها با هدف کاهش طول دوره تحصیل حذف شوند.

وی افزود: همچنین ارائه برخی دروس به صورت اختیاری نیز بررسی خواهد شد.

رجبعلی برزویی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی نیز درباره بررسی این طرح در دفتر گسترش آموزش عالی به مهر گفت: این طرح در حال حاضر در مرحله اولیه به سر می برد و نمی توان در رابطه با آن به صورت قطعی صحبت کرد.

عباس صاحبقدم لطفی - معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چندی پیش در گفتگو با مهر از کاهش طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی خبر داد و گفت: در این دوره با حذف برخی واحدها و دروس طول مدت تحصیل کمتر از چهار سال می شود.

وی افزود: در این طرح معاونت آموزشی در راستای بهینه سازی و ارتقای کیفیت آموزشی، بررسی می کند که می توان با حفظ محوریت برنامه که به یک رشته مربوط می شود و موارد مهم آن کاری کرد که زمان تحصیل دانشجویان کم شود.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار داشت: در این طرح در نظر داریم دانشجویان در مدت کمتری از عمرشان بتوانند به مراتب علمی بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری برسند.

وی گفت: بیشتر در نظر داریم این طرح در مقطع کارشناسی و از اوایل سال تحصیلی آینده اجرا شود.

وی همچنین درباره کوتاه شدن زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیز به مهر گفت: در این دوره به تازگی در آئین نامه جدید سقف تحصیل از 5/2 سال به دو سال کاهش یافته است.

معاون وزیر علوم گفت: در صورتی که پایان نامه فرد در این زمان به اتمام نرسد، پرونده آن باید به کمیسیون موارد خاص ارائه شود.

لطفی در پاسخ به اینکه این طرح دانشگاه پیام نور را نیز در بر می گیرد به مهر گفت: در صورت اجرای این طرح تمامی دانشگاه مشمول قانون می شوند.

  
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news