با توجه به اينکه مدت مقرر برای اتمام تحصيلات در اين دوره 5/2سال در نظر گرفته شده است دانشگاهها می توانند نسبت به اخراج دانشجو نيز اقدام کنند.
 

مدیر کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم درباره دانشجویان کارشناسی ارشدی که مدت تحصیل آنها در مدت قانونی پایان می یابد، گفت: شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاهها می توانند نسبت به اخراج این دانشجویان پس از5/2 سال اقدام کنند.

جعفر هزار جریبی در گفتگو با مهر افزود: طبق آئین نامه جدید کارشناسی ارشد طول مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 5/2 سال است البته دانشگاهها می توانند بر اساس شرایط خاص درباره تمدید سنوات دانشجو در این دوره اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت مقرر برای اتمام تحصیلات در این دوره 2/5 سال در نظر گرفته شده است دانشگاهها می توانند نسبت به اخراج دانشجو نیز اقدام کنند.

مدیر کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم اضافه کرد: ادامه تحصیل پس از 2/5 سال به نظر شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاهها بستگی دارد و موافقت با ادامه تحصیل پس از مدت مقرر باید با دلایل محکم و در صورت شرایط خاص صورت گیرد.

وی اظهار داشت: اخذ شهریه و یا کاهش نمره از پایان نامه دانشجویان ممنوع است و اگر دانشگاهی بر ادامه تحصیل دانشجوی کارشناسی ارشد پس از5/2سال موافقت کند حق ندارد از دانشجو شهریه اضافی دریافت و یا از نمره پایان نامه کسر کند.

هزارجریبی افزود: این میزان سنوات تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد برای تمامی روشهای پذیرش اعم از آموزشی و آموزشی و پژوهشی از مهر ماه سال جاری اجرا می شود.
وی گفت: پیش از این طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 6 نیم سال معادل چهار نیم سال بود که بر اساس آئین نامه جدید وزارت علوم، یک نیم سال کاهش یافت.

مدیر کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی تاکید کرد: در عین حال که کمیت دوره کارشناسی ارشد کاهش می یابد، به کیفیت در این دوره لطمه ای وارد نمی شود و تعداد واحدهای آموزشی مطابق با تعداد نیم سالهای تحصیلی در نظر گرفته شده است.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hamseda.ir