معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون سراسری سال 88 گفت: پیش بینی می شود نتایج اولیه آزمون سراسری سال 88...
 
معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون سراسری سال 88 گفت: پیش بینی می شود نیمه اول مرداد ماه نتایج اولیه آزمون سراسری سال 88 اعلام شود.
ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: 600 هزار نفر در مجموع رشته های موجود در کنکور سراسری پذیرفته می شوند و جزئیات ظرفیت در روزهای آینده مشخص می شود.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش بیش از 15 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاههای دولتی و سایر دانشگاهها خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ظرفیت پذیرش دانشگاههای دولتی در کنکور 88 بیش از 15 درصد افزایش یابد.
خدایی با بیان اینکه ماراتن کنکور در روزهای 4، 5 و 6 تیر ماه در ایران و 17 کشور خارجی برگزار می شود. ادامه داد: رقابت بیش از یک میلیون داوطلب ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از صبح روز گذشته با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی آغاز شد.
وی اضافه کرد: تعداد کارتهای صادر شده برای کنکور 88 یک میلیون و 340 هزار کارت بود که از طریق سایت سازمان سنجش توزیع شد و داوطلبان بدون مشکل نسبت به اخذ پرینت آن اقدام کردند.
وی درباره کنکور امسال گفت: آزمون سراسری 1388 در یک مرحله برگزار و سئوالات عمومی و اختصاصی هر یک از گروههای آزمایشی این آزمون به صورت چهار گزینه ای طراحی شد. همچنین برای اولین بار، پلمپ سئوالات کنکور امسال در همان حوزه برگزاری آزمون باز شد که این امر ضریب اطمینان کار را بالا برد.
خدایی اضافه کرد: یک سوم پاسخنامه ها و دفترچه های کنکور امسال شخصی سازی شده بودند و تعدادی که شخصی سازی نشده اند دارای چیدمانهای مختلف بودند.
معاون سازمان سنجش گفت: سئوالات طراحی شده آزمون سراسری از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی طراحی شد و از بخشهای حذف شده سئوالی طرح نشد. در طراحی آنها بخشهای مختلف فصلها، بخشها و مباحث حذف شده از سوی آموزش و پرورش در نظر گرفته شد و از این بخشها سئوالی طرح نشد.
وی ادامه داد: سئوالات آزمون سراسری 88 به روش مفهومی طرح شد بنابراین آن دسته از داوطلبانی که منابع امتحانی را به دقت مطالعه کرده بودند می توانستند به سئوالات پاسخ دهند. همچنین سئوالات کنکور سراسری 88 به روش چهارگزینه ای طراحی شد و برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و تصادفی یک نمره منفی منظور می شود.
خدایی درباره زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 88 نیز به مهر گفت: نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.
معاون سازمان سنجش اضافه کرد: آزمونهای گروه علوم ریاضی و هنر روز گذشته برگزار شد و سئوالات و کلید آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. کلید سئوالات آزمونهای علوم تجربی و زبان نیز امروز بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
کنکور سراسری با رقابت حدود یک میلیون و 300 هزار داوطلب از روز گذشته در کشور و 17 کشور خارجی آغاز شده و فردا با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی به کار خود پایان می دهد.
 
 گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news