تعداد دانشجویان در حال تحصیل در آلمان چقدر است؟
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از تحصیل بیش از 6 هزار دانشجوی ایرانی در آلمان خبر داد و گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی این دو کشور در سال جاری افزایش می یابد.

تحصیل بیش از 6‌هزار دانشجوی ایرانی در آلمان

دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: آلمان جزو یکی از کشورهای هدف برای توسعه همکاری‌های علمی آموزشی کشورمان است و همکاری دو کشور ایران و آلمان از چهار سال پیش آغاز شده و با روندی خوبی پیش می‌رود.

اعزام دانشجو در قالب دوره‌های 6 تا 9 ماهه، اعزام اساتید در دوره های کوتاه مدت و یا حضور اساتید آلمانی در کشور، دایر کردن کرسی زبان ادبیات فارسی در آلمان و همچنین کرسی زبان آلمانی در ایران از مهم‌ترین محورهای همکاری دوجانبه بین دو کشور است.

فرایند جدیدی در بحث همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور ایران و آلمان اعم از تعریف پروژه‌های جدید علمی و تدوین دوره‌های تحصیلی مشترک، تعریف شده و این همکاری‌ها در سال 97 با سرعت بیشتری پیش خواهند رفت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره با تحصیل 6 هزار و 500 دانشجوی ایرانی در کشور آلمان،‌خاطر نشان کرد: آمار این دانشجویان هر سال افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از دانشجویان نیز برای دوره‌های کوتاه مدت 6 تا 9 ماهه به این کشور عازم می‌شوند. ضمن اینکه همکاری‌های علمی و آموزشی این دو کشور نیز در سال آینده افزایش خواهد یافت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir