اعتراضات دانشجویی دانشگاه های صنعتی شاهرود و فرهنگیان گرگان به کجا رسید؟
دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شاهرود و فرهنگیان گرگان در اعتراض به مشکلات صنفی به ویژه وضعیت نامناسب سلف و کیفیت غذای دانشجویی دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراض دانشجویان دو دانشگاه به کیفیت غذای دانشجویی

طی چند روز گذشته تصاویری از تجمع اعتراضی دانشجویان دو دانشگاه صنعتی شاهرود و فرهنگیان گرگان در فضای مجازی منتشر شده است که در آن دانشجویان به وضعیت نامناسب سلف دانشجویی و برخی مشکلات صنفی دیگر در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع و خواستار سیدگی مسئولان دانشگاه و ارتقای کیفیت غذای دانشجویی شدند.

در این اعتراضات دانشجویان در واکنش به بی توجهی مسئولان دانشگاه به خواسته‌های آنها در مقابل دفتر ریاست دانشگاه بست نشسته و اعلام نمودند تا زمان پاسخگویی مسئولان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

در همین رابطه نبی‌الله رجانی معاون هماهنگی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گرگان، به تشریح جزئیات اعتراض دانشجویان این دانشگاه به تغذیه این دانشجویان پرداخت و افزود: از مجموع 570 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان گرگان، تنها 100 نفر از دانشجویان در حرکتی آرام و بدون سر و صدا در اعتراض به منوی تغذیه، سینی‌های غذای خود را دریافت نکردند که البته این اعتراض آن‌ها بدون واکنش و حاشیه به زودی به اتمام رسید.

اعتراض دانشجویان دانشگاه‌  فرهنگیان گرگان به کیفیت غذا نبود، بلکه آن‌ها به نوع منوی تغذیه اعتراض داشتند که خوشبختانه این خواسته دانشجویان بلافاصله از سوی مسئولان مورد بررسی و با پاسخ مثبت مواجه شد.

معاون هماهنگی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گرگان تاکید کرد: متاسفانه برخی از اعتراض دانشجویان دانشگاه، بهره‌برداری‌های سیاسی کرده و شیطنت‌هایی را در فضای مجازی انجام دادند، به طوری که شورای صنفی این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای اعتراض را حق قانونی دانشجویان دانسته و هر نوع بهره‌برداری از این اعتراضات را محکوم کردند.

کمک 650 میلیونی صندوق رفاه به سلف دانشگاه شاهرود

در ادامه دکتر فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان در گفت و گو با ایسنا، به نقش این صندوق در حوزه تغذیه دانشجویان دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان در عرصه تغذیه دانشجویان نقش سیاست‌گذاری، نظارتی و حمایتی ایفا می‌کند و این نقش نیز در راستای بهبود وضعیت تغذیه دانشجویی صورت می‌گیرد و در همین رابطه نیز صندوق طرحی تحت عنوان رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس خدمات تغذیه‌ای قرار دارد را در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه به جزئیات طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس خدمات تغذیه‌ای اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در سال 95 آغاز شد و در نیمه اول امسال نتایج آن نیز اعلام می‌شود که براساس آن دانشگاه‌ها در زمینه تغذیه‌ای رتبه‌بندی خواهند شد.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: فضای محیطی، تجهیزات آشپزخانه‌ای، بهداشت فردی و محیطی، تخصص نیروی انسانی، سیستم‌های کنترل و برون سپاری به بخش خصوصی یا غیره از جمله شاخص‌هایی است که در بحث رتبه‌بندی آشپزخانه‌ دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در واقع هدف از اجرای این طرح،‌ دستیابی به جمع‌بندی در خصوص شرایط دانشگاه‌ها از لحاظ وضعیت تغذیه دانشجویی است.

وی همچنین از کمک 650 میلیونی صندوق رفاه دانشجویان به سلف دانشگاه صنعتی شاهرود اشاره کرد و گفت: این دانشگاه طی سه سال گذشته علاوه بر یارانه مواد غذایی دریافتی از دولت، مبلغ 650 میلیون تومان از صندوق به صورت حمایتی دریافت کرده است که 350 میلیون آن در سال گذشته به این دانشگاه پرداخت شد.

رعایت نکات ایمنی، استانداردها و سلامت غذای دانشجویی در حوزه اختیارات معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها است که ملزم به رعایت آن هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir