معاونت آموزشی وزارت علوم شرط ورود به لیسانس دوم را قبولی در آزمونی که توسط دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود، اعلام کرد.
 

عباس صاحبقدم لطفی در گفتگو با مهر از طرح جدید وزارت علوم برای ارائه لیسانس دوم به دارندگان یک لیسانس خبر داد و گفت: در این طرح دارندگان یک لیسانس در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی بدون کنکور با گذراندن دو تا سه ترم تحصیل صاحب مدرک لیسانس دوم می شوند.

معاونت آموزشی وزارت علوم در زمینه این طرح وزارت علوم جزئیاتی جدید ارائه کرده است که بر اساس آن در این طرح دارندگان یک لیسانس در راستای اشتغال ‌زایی و کارآفرینی می ‌توانند با یک آزمون ورودی که توسط دانشگاه جامع علمی - کاربردی برگزار می شود به لیسانس دوم وارد شوند.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم در شرایطی تحصیلات بالاتر و داشتن مدرکهای بیشتر برای اشتغال ‌زایی مؤثر است که هر سال چند میلیون نفر فارغ‌ التحصیل دانشگاههای مختلف به تعداد افراد جویای کار جامعه اضافه می‌شوند و همچنین آمارها نشان می‌دهد بیشتر بیکاران دانشگاه رفته‌ اند.

لطفی در ادامه به مهر گفت: لیسانس دوم مرتبط با لیسانس اول کاربردی تراست و در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی برنامه ریزی می شود.

وی افزود: افراد می توانند با کمک این طرح بعد از دو یا سه ترم لیسانس دیگری دریافت کنند البته این امر بیشتر در مورد رشته ‌های مرتبط امکانپذیر است.

معاون آموزشی وزارت علوم پیش از این نیز در این زمینه به مهر گفته بود: کمیته ای تخصصی در وزارت علوم مسئول پیگیری بر روی این طرح است تا زوایای مختلف آن بررسی شود.
 
خبر مرتبط:
اعطای لیسانس دوم به فارغ التحصیلان لیسانس بدون شرکت در کنکور
 
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news
 
منبع:mehrnews.com