مستثنی شدن 4 دستگاه اجرایی از منع پذیرش دانشجو در سال جاری
معاون آموزشی وزیر علوم از مستنثنی شدن چهار موسسه آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی برای پذیرش دانشجو در سال جاری خبر داد.

۴ دستگاه اجرایی از منع پذیرش دانشجو در سال جاری مستثنی شدند

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم از مستثنی شدن چهار موسسه آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای پذیرش دانشجو در سال جاری خبر داد و گفت: دانشکده صدا و سیما، دانشکده روابط بین‌الملل، دانشکده علوم قضایی و پژوهشکده واژه‌گزینی این چهار موسسه هستند که می‌توانند دانسجو پذیرش کنند.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، دستگاه‌های اجرایی مجاز به پذیرش دانشجو نیستند و وزارت علوم نیز مکلف شد طبق قانون، پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی را صفر کند.

در سال جاری جلوی پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی گرفته شد و بر اساس استعلامی که از سازمان اداری و استخدامی گرفته شد، چهار دانشکده شامل صدا و سیما، علوم قضایی، روابط بین‌الملل و پژوهشکده واژه‌گزینی از این قانون مستثنی شدند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: موسسات آموزش عالی وابسته به نهادهای نظامی نیز کماکان می‌توانند به فعالیت خود در زمینه پذیرش دانشجو ادامه بدهند و تصمیم‌گیری در خصوص این نهادها به اذن مقام معظم رهبری موکول است.

مستثنی شدن پذیرش دانشجو در دستگاه‌های اجرایی فوق فقط برای امسال اعتبار دارد، تمام مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی باید برای پذیرش دانشجو در سال ۹۸ تعیین تکلیف کنند تا بتوانند جذب دانشجو داشته باشند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir