روایت دانشجوی مهاجر افغانستانی از کسب رتبه اول کارشناسی ارشد
رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در پاسخ به سؤالی مبنی بر شرکت در موسسات کنکور گفت: به‌دلیل بالا بودن میزان شهریه‌ها در مؤسسات کنکور شرکت نکردم، برخی از دوستانم در این مؤسسات شرکت کردند، اما از سرنوشت قبولی آنها اطلاعی ندارم.

از ۴ ساعت مطالعه روزانه به ۱۵ ساعت رسیدم/ کلاس کنکور نرفتم

روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شد که سه نفر از دانشجویان مهاجر افغانستان در کنکور کارشناسی ارشد کشورمان رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

در این کنکور، زینب حسینی رتبه یک‌ رشته زمین‌شناسی از دانشگاه خوارزمی تهران، مرتضی شفاهی رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه حکیم سبزواری و عزیز الله موحدی رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته تاریخ از دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان سه دانشجوی نخبه افغانستانی رتبه نخست را به‌دست آوردند.

تلاش 6 ماهه برای رسیدن به رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد

رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار نیز در خصوص چگونگی موفقیت در کنکور اظهار داشت: قبولی در کنکور کارشناسی ارشد یک پروسه زمانی طولانی با پشتکار بالایی را می‌طلبد، چراکه به‌دلیل اینکه منابع زیادی وجود دارد، مشخص نیست، سؤالات از کدام منابع می‌آید.

مرتضی شفاهی افزود: هر ساله منابع کنکور کارشناسی ارشد تغییر می‌کند و به‌ دلیل غیرتشخیص بودن چگونگی سؤالات، باید مطالب مفهومی مطالعه شود.

وی با بیان اینکه در رشته روابط بین‌الملل با حفظ کردن مطالبات به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان به‌ موفقیت رسید، ادامه داد: در کنکور کارشناسی ارشد، هر رشته‌ای متقاضی خود را دارد و در رشته روابط بین‌الملل نیز رقابت میان دانشجویان بسیار بالا است.

رتبه یک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل با اشاره به تلاش 6 ماهه خود برای رسیدن به این رتبه، متذکر شد: برای پذیرفته شدن در کارشناسی ارشد روزانه بیش از 15 ساعت مطالعه می‌کردم و به‌ مرور از روزانه حدود چهار ساعت مطالعه به 15 ساعت رسیدم.

شفاهی به دانشجویان متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در سال آینده توصیه کرد که روند تست‌زنی خود را افزایش دهند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای رسیدن به این رتبه در مؤسسات کنکور شرکت کرده است؟ گفت: به‌ دلیل بالا بودن میزان شهریه‌ها در مؤسسات کنکور شرکت نکردم، برخی از دوستانم در این مؤسسات شرکت کردند، اما از سرنوشت قبولی آنها اطلاعی ندارم.

رتبه یک کارشناسی ارشد در رشته روابط بین‌الملل در خصوص آینده تحصیلی و شغلی خود نیز افزود: ترجیح می‌دهم، پس از ادامه تحصیل در دانشگاه تهران به افغانستان بازگردم تا به مردم کشورم خدمت کنم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com