امام جمعه اصفهان گفت: چهل سال از انقلاب می‌گذرد و هنوز دانشگاه‌های ما مختلط است؛ این اختلاط از اشکالات مهم در کشور است؛ درست است که در ابتدای انقلاب شرایط فراهم نبود ولی امروز شرایط را داریم که دانشگاه‌ها را در این عرصه ساماندهی کنیم

انتقاد امام جمعه اصفهان از دانشگاه‌های مختلط

امام جمعه اصفهان گفت: امروزه باید بپذیریم که اشکالات مهمی در کشور وجود دارد و به انقلاب نیز ضربه می‌زند؛ متاسفانه خودمان کارهایی می‌کنیم که نمی‌توانیم جواب بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد امروز در اختتامیه اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پژوهشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: در این اجلاسیه باید راه‌های مقابله با آسیب‌های انقلاب بررسی شود؛ صرف یک سخنرانی کلی و بیان این‌که حوزه باید اشکالاتی که به آن می شود را پاسخ دهند کافی نیست.

وی اظهارکرد: مثلا چهل سال از انقلاب می‌گذرد و هنوز دانشگاه‌های ما مختلط است؛ این اختلاط از اشکالات مهم در کشور است؛ درست است که در ابتدای انقلاب شرایط فراهم نبود ولی امروز شرایط را داریم که دانشگاه‌ها را در این عرصه ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به آمار تلفات مواد مخدر نیز گفت: بهترین راه این است که بیان کنیم که هر کسی مواد مخدری است از تمام مواهب اجتماعی محروم است. معتادان مریض و بیچاره نیستند؛ زیرا امروز این مساله فجایع عظیمی را ایجاد کرده‌اند؛ نباید این گروه را این چنین با عناوین خاصی مثل بیماری از مسئولیت‌هایی که باید داشته باشند معاف کرد. بنده به عنوان قاضی هیچگاه کسی را درزمینه مواد مخدر حکم مفسد فی الارض صادر نکردم بلکه راه درست آن است که راه اصلی را بست.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: امروزه باید راه‌هایی را در پیش گرفت که مشکلات اجتماعی را کاهش داد؛ مثلا در زمینه مهریه باید به سنت افغان‌ها مهریه را نقدا پرداخت کرد؛ زیرا وقتی وعده نسیه 1000 سکه‎ای می‌دهیم این همه عواقب وحشتناک در کشور رخ می دهد؛ زیرا برخی زنان به اشتباه تصور می کنند که با اجرای مهریه زندگی بهتری خواهند داشت.

وی در عین حال بیان کرد: نباید اجازه ثبت مهریه‌های سنگین را داد؛ با تصمیمات اشتباه نباید کشور را دچار مشکلات کرد و آن‌ها را نیز پای اسلام و روحانیت گذاشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir