وی با بیان اینکه جلسه کمیته برنامه ریزی کنکور به زودی تشکیل می شود، اظهار داشت: تا تصیم نهایی کمیته هیچ ایده ای برای کنکور سال آینده وجود ندارد.

 

به گزارش عصر ایران، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال آینده گفت: افزایش ظرفیت تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 89 هنوز به تصویب نرسیده و در حد پیشنهاد است و تنها مرجع تصمیمگیرنده در این زمینه کمیته کنکور است.

عبدالرسول پورعباس در پاسخ به مهر با بیان این مطلب افزود: آموزش و پرورش پیشنهاد خود برای افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 88 و موثر بودن برخی دروس پیش دانشگاهی را به کمیته برنامه ریزی کنکور ارائه کرده است اما این وزارتخانه نمی تواند تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه باشد زیرا در نهایت کمیته کنکور باید تصمیم بگیرد و اعلام کند.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته برنامه ریزی کنکور به زودی تشکیل می شود، اظهار داشت: تا تصیم نهایی کمیته هیچ ایده ای برای کنکور سال آینده وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش درباره برنامه این سازمان در خصوص برگزاری کنکور سال آینده و حذف یا عدم حذف کنکور در سال 90 نیز گفت: کنکور سال 89 که برگزار می شود و تا کنون تصمیم جدیدی درباره آن گرفته نشده است. کنکور 90 بستگی به شرایط دارد ممکن است برگزار شود ممکن است برگزار نشود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره افزایش ظرفیت در دانشگاهها و گلایه دانشگاهها در این باره گفت: چنین چیزی وجود ندارد که سازمان سنجش در کنکور امسال بیش از ظرفیت اعلام شده دانشگاهها ظرفیتی را اعمال کرده باشد.

 

پورعباس ادامه داد: تنها افزایش ظرفیت 15 درصدی بوده که در دوره روزانه و شبانه شامل پنج درصد مازاد بر ظرفیت برای سهمیه شاهد، چهار تا پنج درصد به دلیل برابری نمره داوطلبان و پنج درصد نیز طبق توافق با مجلس می شود.

 
گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com