پذيرفته‌شدگان تكميل ظرفيت دوره كارشناسی ارشد تا فردا برای ثبت‌نام مهلت دارند.

 

به نقل از جام جم آنلاین ، معاون اجرایی مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط ثبت‌نام و میزان شهریه پذیرفته‌شدگان مرحله دوم آزمون ورودی دوره كارشناسی ارشد دانشگاه‌ آزاد ، گفت: پذیرفته‌شدگان تكمیل ظرفیت دوره كارشناسی ارشد تا فردا برای ثبت‌نام مهلت دارند.

مهندس محمدرضا مهرادفر در گفتگو با ایسنا ، در این باره اظهار كرد: پذیرفته‌شدگان نهایی كلیه رشته‌ها باید طی روزهای شنبه تا یكشنبه 19 مهرماه با در دست داشتن مدارك لازم برای ثبت‌نام به واحدهای ذیربط مراجعه كنند.

وی با اشاره به نحوه پذیرش در این دوره در دانشگاه آزاد، گفت: برخی از رشته‌های این آزمون در بیش از یك واحد دانشگاهی در تهران دایر است بنابراین داوطلبانی كه یكی از این رشته‌ها را انتخاب كرده با اولویت نمره كل، رعایت حد نصاب قبولی و در حد ظرفیت پذیرش ابتدا در واحد دانشگاهی انتخابی و در صورت عدم پذیرش در دیگر واحدهای دانشگاهی مستقر در تهران گزینش شدند.

وی با بیان اینكه شروع به تحصیل پذیرفته شدگان نوبت دوم آزمون كارشناسی ارشد با نظر محل دانشگاهی مربوطه یكی از دو نیمسال اول و یا دوم سال تحصیلی 89-88 خواهد بود، خاطرنشان كرد: سنوات تحصیل در دوره كارشناسی ارشد ناپیوسته به ویژه برای مشمولین سه سال است و به هیچ وجه قابل افزایش نیست.

وی افزود: افرادی كه برابر ضوابط ابلاغی از سوی سازمان وظیفه عمومی حائز شرایط ثبت نام و استفاده از معافی تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد تشخیص داده نشوند، قبولی آنها منتفی است.

مهرادفر با اشاره به میزان شهریه دوره كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:‌ شهریه ثابت هر نیمسال تحصیلی در كلیه رشته‌های علوم انسانی 725 هزار و 400 تومان و در كلیه رشته‌های غیر از علوم انسانی 793 هزار و 400 تومان می‌باشد، همچنین شهریه متغیر هر واحد درسی برای دروس نظری 51 هزار و 130 تومان و برای دروس عملی 69 هزار و 130 تومان در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اظهار كرد: شهریه كلیه ثبت‌نام شدگان دوره كارشناسی ارشد ناپیوسته بر اساس مصوبه پنجاهمین اجلاس هیات امنای دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است كه این شهریه به صورت علی‌الحساب بوده و از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشكیل شده كه در هر نیمسال تحصیلی به منظور تامین بخشی از هزینه‌های دانشگاه و در ازای ارائه 8 تا 14 واحد درسی دانشجویان دریافت می‌شود.


گردآورى:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamejamonline.ir