سازمان سنجش برای رشته‌های مختلف گروه‌های آموزشی آزمون كارشناسی ارشد در هيچ سالی منابع مشخصی معرفی نكرده است و تنها دروس امتحانی، ‌تعداد سوالات و ضرايب دروس تعيين و اعلام شده است.
 
با آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسی‌ارشد سال 1389 از صبح روز سه‌شنبه 5 آبان، سازمان سنجش اعلام كرد: سازمان سنجش برای رشته‌های مختلف گروه‌های آموزشی آزمون كارشناسی ارشد در هیچ سالی منابع مشخصی معرفی نكرده است و تنها دروس امتحانی، ‌تعداد سوالات و ضرایب دروس تعیین و اعلام شده است.

به گزارش ایسنا ، با اعلام سازمان سنجش آموزش كشور همانگونه كه از ماهیت مقطع كارشناسی ارشد بر می‌آید ، مساله پژوهش در این دوره حرف اول را می‌زند، پس ‌باید كسانی مشتاقانه به دنبال پذیرفته شدن در آزمون این مقطع باشند كه نوعا از علایقی عمیق به جست‌وجوگری و پژوهش برخوردارند.

این سازمان در رابطه با منابع آزمون كارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف می‌افزاید: ‌از سوی سازمان سنجش برای هر یك از رشته‌های متنوع در تمام گروه‌های آموزشی در آزمون كارشناسی ارشد در هیچ سالی منابع مشخصی معرفی نشده است و داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد برای آگاهی از مفاد و سرفصل دروس امتحانی هر یك از رشته‌های دانشگاهی در این آزمون ‌باید به گروه‌های آموزشی هر یك از دانشگاه‌های سراسر كشور كه رشته یا رشته‌های مورد نظرشان را داراست، مراجعه كنند.

در ادامه آمده است: تنها موضوعی كه راجع به رشته‌های امتحانی آزمون كارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش مشخص شده است، ‌دروس امتحانی، ‌تعداد سوالات و همچنین ضرایب تعیین شده برای هر كدام از آنهاست. بدیهی است كه تغییرات احتمالی مربوط به كاهش یا افزایش دروس امتحانی هر رشته و همین طور ضرایب تعیین شده برای آنها در قالب اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر و به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

گفتنی است، آزمون كارشناسی ارشد سال88 از 28 تا 30 بهمن برگزار می‌شود و این زمان در مقایسه با آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كه در اوایل تیر ماه هر سال برگزار می‌شود، فرصت كمتری را برای بازخوانی و مرور دروس اصلی هر آزمون در هر رشته امتحانی برای داوطلبان ورود به مقطع كارشناسی ارشد باقی می‌گذارد، فرصتی كه اگر از هم اكنون تا زمان آزمون كارشناسی ارشد سال 89 حساب كنیم، چهار ماه یا به عبارت دیگر 17 هفته را در بر می‌گیرد. مشخص است كه این زمان فرصت محدودی برای مطالعه تمام جزئیات دروس امتحانی هر یك از رشته‌های متنوع آزمون كارشناسی ارشد است و نمی‌توان در این زمان اندك به یادگیری عمیق هر یك از دروس امتحانی یك رشته پرداخت، بنابراین ‌باید برای كسب موفقیت در این آزمون راهكار دیگری اندیشیده شود.

بر اساس این گزارش ، آن تمهید این است كه برای آمادگی به منظور موفقیت در آزمون مورد نظر ‌بایداز فرصت‌های مطالعه در ایام تحصیل استفاده كرد و حتی الامكان از آغاز سالی كه در ماه‌های پایانی آن این آزمون برگزار خواهد شد، به مطالعه عمیق، دقیق و برنامه‌ریزی شده دروس امتحانی رشته مورد نظر پرداخت.

ثبت‌نام آزمون كارشناسی‌ارشد سال 1389 از صبح روز سه‌شنبه 5 آبان 1388 به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و در پایان روز سه‌شنبه 12آبان پایان می‌پذیرد.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir