داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 با تغييرات در ضرايب دروس، اضافه شدن گرايش برای برخي رشته ها و افزايش تعداد رشته های شناور مواجه هستند.
 

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان برخی تغییرات کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 گفت: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 با تغییرات در ضرایب دروس، اضافه شدن گرایش برای برخی رشته ها و افزایش تعداد رشته های شناور مواجه هستند.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در مجموعه مدیریت گرایش مدیریت کارآفرینی و در رشته منابع طبیعی گرایش مدیریت مناطق بیابانی در کنکور کارشناسی ارشد 89 افزوده شده است.

وی گفت: همچنین در مجموعه های حقوق، علوم اقتصادی، روابط بین الملل، علوم اجتماعی، زمین شناسی، فیزیک، مهندسی برق، نفت، عمران و مکانیک نیز گرایشهایی اضافه شده است.

معاون سازمان سنجش با اشاره به رشته های شناور در کنکور ارشد 89 نیز گفت: سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد 61 رشته شناور وجود داشت و امسال تعداد این رشته ها به 66 رشته رسیده است که رشته های نمایش عروسکی، قارچ شناسی دامپزشکی و بافت شناسی دامپزشکی برخی از این رشته های جدید به شمار می روند.

خدایی با اشاره به زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 89 گفت: داوطلبان می توانند از 5 تا 12 آبان ماه با مراجعه به پست کارت اعتباری خریداری کنند که به ازای هر رشته باید مبلغ 9 هزار و 200 تومان بپردازند.

وی با بیان اینکه مبلغ ثبت نام در کنکور ارشد امسال نسبت به سال گذشته با 15 درصد افزایش مواجه بوده است، گفت: داوطلبان پس از تهیه کارت اعتباری باید مشخصات خود را بدین وسیله در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org درج کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: مشخصات داوطلبان پس از ثبت نام از 30 آبان تا 4 آذر ماه برای کنترل صحت و یا مغایرت روی سایت سازمان سنجش آموزش منتشر می شود و داوطلبان می توانند در این فرصت اطلاعات ثبت نامی خود را مرور و نسبت به تصحیح آن در صورت داشتن مغایرت اقدام کنند.نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و برگزاری آزمون در تاریخ 19 بهمن ماه منتشر می شود.

وی زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 را 26 تا 28 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: این آزمون طی روزهای 28، 29 و 30 بهمن ماه سال 1388 برگزار می شود.

خدایی درباره اعلام نتایج اولیه و نهایی این کنکور نیز به مهر گفت: نتایج اولیه آزمون نیمه دوم اردیبهشت ماه و نتایج نهایی آن نیمه اول شهریورماه سال 1389 اعلام می شود.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com