دکتر عبدالله سجادی جاغرق :دانشگاه آزاد اسلامی پیش از تصویب قانون حذف کنکور توسط مجلس شورای اسلامی بحث حذف کنکور را مطرح کرد و در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام داد به طوری که...

به گزارش فردانیوز، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت حذف کنکورهای سراسری این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد برای اولین بار بحث حذف کنکور را مطرح کرد و در این زمینه دو دوره کنکور کاردانی را حذف کرد اما به دلیل بحث نظام وظیفه با مشکل برخورد کرد.
دکتر عبدالله سجادی جاغرق با بیان این مطلب افزود: دانشگاه آزاد اسلامی پیش از تصویب قانون حذف کنکور توسط مجلس شورای اسلامی بحث حذف کنکور را مطرح کرد و در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام داد به طوری که دو دوره به پذیرش دانشجوی کاردانی بدون برگزاری کنکور اقدام کرد.
وی با بیان اینکه پس از جذب دانشجوی کاردانی بدون برگزاری کنکور بحث نظام وظیفه دانشجویان مطرح شد و این طرح با مشکل مواجه شد گفت: بحث اصلی برای حذف کنکور موضوع سربازی یا نظام وظیفه دانشجویان پسر است. همانطور که همه داوطلبان ورود به دانشگاهها می دانند ستاد کل نیروهای مسلح تنها در صورت پذیرش داوطلبان در آزمون سراسری به آنها معافیت تحصیلی اعطا می کند. بنابراین دانشجویانی که دانشگاه آزاد از طریق بدون آزمون در دوره کاردانی پذیرش کرد با مشکل نظام وظیفه مواجه شدند.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره سرنوشت داوطلبان دو دوره مذکور که بدون کنکور وارد دوره کاردانی شدند گفت: با توجه به اینکه دانشجویان پسر با مشکل نظام وظیفه مواجه شدند مجبور به برگزاری کنکور شدیم و دانشجویان پسر این دو دوره با پذیرش در کنکور کاردانی موفق به دریافت معافیت نظام وظیفه و ادامه تحصیل شدند.
سجادی جاغرق درباره شرایط موجود برای حذف کنکور به مهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای حذف کنکور عزمی راسخ دارد و در این زمینه تلاش خود را انجام می دهد. امکان حذف کنکور کاردانی در صورت رفع مشکل نظام وظیفه در حال حاضر نیز وجود دارد اما برای حذف کنکور سراسری باید مقدمات کار که همان تاثیر سوابق تحصیلی به جای برگزاری کنکور است فراهم شود.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور تا سال 90 قانون مجلس است و باید اجرا شود گفت: با توجه به اینکه تا سال 90 فرصت کمی باقیمانده است به نظر می رسد این قانون تا سال 90 اجرایی نشود اما با تاخیر به طور حتم اجرا خواهد شد زیرا کمیته کنکور نیز مرتبط برگزار می شود که دستاوردهای خوبی نیز از آن حاصل شده است.

 گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com