ابراهيم خدايی در خصوص پيشنهاد كامران دانشجو وزير علوم تحقيقات و فناوری مبنی بر برگزاری كنكور فصلی تا زمان حذف كنكور، گفت: سازمان سنجش آموزش كشور آمادگی برگزاری 4 كنكور در سال را دارد.
   

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفتگو با فارس اظهار داشت: كامران دانشجو وزیر علوم، به عنوان رئیس كارگروه قانون پذیرش دانشجو كه به اشتباه به قانون حذف كنكور معروف شده است، با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌ها برای ایجاد سوابق تحصیلی داوطلبان، از مجلس شورای اسلامی درخواست كرد كه اجرای این قانون را 3 سال یعنی تا سال 1393 به تعویق بیندازد.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا وزارت آموزش و پرورش مقصر اصلی در آماده نبودن زیرساخت‌ها برای اجرای این قانون است، گفت:‌ بحث مقصر اینجا مطرح نیست، بلكه نظر جمعی كارگروه بر این بود كه فعلا این مقدمات فراهم نیست.
خدایی همچنین در خصوص پیشنهاد وزیر علوم مبنی بر برگزاری 4 كنكور در سال تا زمان حذف كنكور به شكل فعلی نیز گفت: سازمان سنجش كشور با توجه به امكانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود، آمادگی برگزاری 4 كنكور در سال را دارد و از این لحاظ مشكلی نداریم و در صورت تصویب این پیشنهاد،‌ آماده برگزاری آن هستیم.
وی ادامه داد: از لحاظ علمی وقتی داوطلبی فرصت داشته باشد كه خود را چندین بار در معرض سنجش قرار داده و در نهایت بالاترین نمره وی در این آزمون‌ها لحاظ شود، این داوطلب انتخاب بهتری خواهد داشت و بالطبع استرس كمتری را نیز متحمل خواهد شد، لذا طرح مذكور از این لحاظ، طرح مناسبی است.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com